Креді Агріколь Банк: "Ідеальний шторм" для українських роботодавців

Компаніям доводиться конкурувати з роботодавцями з ЄС та ІТ сектором, що стрімко розвивається

Згідно з даними ООН, до регіону Центральної та Східної Європи належать десять країн, в яких населення скорочується найшвидше у світі. Цей процес становить суттєві виклики для економічного добробуту України, оскільки українці є найкращим розв’язанням проблеми довгострокового демографічного спаду для багатьох країн Центральної та Східної Європи. Зараз Україна входить до першої п’ятірки країн за темпами скорочення населення, і це лише один з факторів, що призводять до «ідеального шторму» у сфері підбору та утримання персоналу, з яким стикаються українські роботодавці.

Центральна Європа зацікавлена в українських працівниках 

Від Балтики до Балкан уряди країн пом’якшують трудове законодавство та шукають шляхи залучення робочої сили з України. Нерідко активний пошук працівників проводиться безпосередньо в Україні, коли оголошення на рекламних щитах у малих та великих містах пропонують сезонні роботи або й повноцінну еміграцію. На сьогодні регіональним лідером є Польща, де працюють майже 1,5 мільйона українців. Інші країни намагаються не відставати. Наприклад, на початку цього року Чеська Республіка оголосила про свої плани подвоїти річні квоти для трудових мігрантів з України з 9 600 до 19 600, тоді як три роки тому квота становила лише 3 800. Сигнал Праги є чітким – українські працівники не просто бажані для чеської економіки, а життєво необхідні.

Зростаюча конкуренція на локальному ринку праці

Директор з персоналу українського Креді Агріколь Банку Галина Нечаєва спостерігає проблему з відтоком кадрів, яка набирає обертів в останні роки. Вона визнає вплив економічної міграції до сусідніх країн ЄС. Нещодавнє відкриття Єврозони посилило відтік кваліфікованих фахівців. Не потрібно забувати про внутрішню конкуренцію за обмежені людські ресурси, зокрема з галузями інформаційних технологій та комерційним сектором, особливо у сфері сільського господарства, які зараз активно розвиваються в Україні.    

Економічна ситуація в країні покращується, але не настільки жваво, щоб забезпечити бурхливий розвиток бізнесу. Рівень інфляції залишається високим, що призводить до збільшення зарплатних очікувань та плинності кадрів, яка у банківському секторі досягає більше 30%, у Креді Агріколь Банку – 24%. Це змушує компанії в Україні збільшувати зарплатню, щоб утримати персонал. 

Такі тенденції намітилися на тлі демографічної кризи в самій Україні. Рекордно низька народжуваність в середині 90-х років відгукується низькою кількістю випускників ВНЗ та молодих спеціалістів на ринку праці.

Компанії мають пропонувати конкурентні переваги

Враховуючи скорочення кількості потенційних працівників та посилення конкуренції як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках, Галина вважає, що українські роботодавці повинні шукати способи підвищення своєї конкурентоспроможності. «Загальна картина кадрової ситуації в Україні є хвилюючою, - каже вона. - Залучати якісних кандидатів і талановиту молодь стає дедалі важче. Наприклад, сьогодні компанії витрачають удвічі більше часу, щоб заповнити вакантну позицію, 3% вакансій в нашому банку наразі залишаються відкритими».

Частково рішенням є покращення соціального пакету для потенційних працівників. Креді Агріколь вже давно є одним із лідерів українського ринку з точки зору корпоративних пільг для персоналу, зокрема, медичного страхування та страхування життя, вигідних умов кредитування та спеціальної іпотечної програми, що має на меті допомогти співробітникам стати власниками нерухомості. Банк переглянув та покращив умови соціального пакету на початку 2017 року, щоб винагородити працівників за лояльність та залучити якісних кандидатів.

Корпоративні заходи як додаткова перевага

Галина Нечаєва вважає, що на дедалі більш конкурентному ринку праці в Україні важливу роль в утриманні персоналу можуть відігравати корпоративні командоутворюючі заходи. Креді Агріколь багато інвестує в корпоративні активності для своїх працівників: основні щорічні заходи, традиційний велопробіг для співробітників у всіх регіонах, участь у марафонах, командні бізнес-заходи. Вона наводить конкретний приклад менеджера, який нещодавно відхилив вигідну пропозицію і залишився в банку, оскільки почувається щасливим на своїй нинішній роботі і особливо цінує можливість бути гравцем корпоративної футбольної команди. «Ми активно розвиваємо почуття командного духу, - каже Галина Нечаєва. – Ця тепла атмосфера та почуття причетності, безперечно, є привабливим елементом для залучення потенційних співробітників».

Опубліковано на сайті: 12.03.2018

Джерело: http://www.prostobank.ua/spravochniki/banki/id/172




Видео дня

2-х летний малыш любит бросать. Смотрите, что случилось, когда родители купили ему баскетбольное кольцо!