Кабмін обговорює повернення старого податку: він торкнеться кожного водія - старі авто в зоні ризику 16.04.2021

У Кабміні за ініціативи Мінінфраструктури всерйоз заговорили про повернення в Україну т.зв. дорожнього збору з власників авто, який прив'яжуть до рівня вихлопу машини. Так чиновники хочуть стимулювати українців до придбання більш екологічних авто. UBR.ua намагався отримати відповідь з роз'ясненням від міністерства, але запит там двічі проігнорували. // 16.04.2021

Разом з цим, як розповів нам колишній заступник міністра інфраструктури і діючий заступник міністра фінансів Олександр Кава, така ініціатива від профільного міністерства дійсно обговорюється в Кабміні. Правда, поки вона не знайшла "документального" виявлення, а залишається лише на рівні розмов.

Експерти, у свою чергу, не виключають, що "старий-новий" податок повернуть разом з обов'язковим техоглядом вже в 2022 році.

Старе авто буде невигідно тримати

Якщо влада таки зважиться ввести вказаний дорожній збір, в такому випадку виникнуть три головних питання. По-перше, яким буде його розмір і якою буде логіка його встановлення. По-друге, українські водії і так платять такий збір, який міститься в частині акцизу у вартості палива. А безпосередньо перераховують його до держбюджету оператори нафторинку.

Третя проблема, як зазначив в коментарі UBR.ua автоюрист Володимир Караваєв, - подібні збори будуть за визначенням несправедливими: такий податок не буде враховувати платоспроможність населення і вже в корені містить протиріччя. Іншими словами, час для таких впроваджень не той, оскільки середній вік авто в Україні перевищує 20 років.

В результаті вийде, що люди, які в Україні можуть собі дозволити купити новий транспортний засіб, будуть платити ставку менше, а ті, хто собі такої розкоші дозволити не можуть, відповідно, навпаки, більше. На думку Автоюриста, цей дисбаланс несправедливий. Будь-якими зборами та податками такі питання не регулюють.

"Все раціональні зерна, які у нас з'являються, йдуть до нас з Європи. В Європі дійсно, ніж у вас вище по вихлопу автомобіль, тим більше ви платите податків. Рано чи пізно європейцеві тримати машину буде невигідно. І потім вона перетворюється в те, що у нас називають "евробляхами", - говорить Караваєв.

Європейці позбавляються від авто на бензині і дизелі, оскільки влада примушує їх стежити за екологією.

Паливо може подорожчати

Необхідно врахувати, яким чином будуть стягувати такі збори. Можливі два варіанти: або з прив'язкою до вартості пального, або взагалі за факт наявності у власника авто на дизелі або бензині, зазначив UBR.ua експерт по паливному ринку Дмитро Марунич. Акциз піднімати не будуть, оскільки це регулюється іншими документами.

"Якщо збір додасться до вартості акцизу, це буде означати подальше підвищення цін на паливо. І споживачі будуть не в захваті. Вартість нафтопродуктів і так зростає. Зараз ми маємо більше $ 60 за барель марки Brent. Правда, поки не зрозумілий ні розмір зборів, ні того, на що вони підуть ", - підкреслив Марунич.

Але й іншої розв'язки подій експерт не виключає. Справедливість акцизу в тому, що чим більше людина їздить, тим більше спалює палива, забруднюючи в даному випадку атмосферу. Але не виключено, що українська влада може піти всупереч такій логіці.

"В Європі, наприклад, все одно - їздить людина на неекологічному авто чи ні. Важливий факт його наявності. Європейцю простіше перейти на електротранспорт, але у нас населення бідне. Не кажучи вже про власників" Жигулів "в провінції. У Кабміні повинні проаналізувати таку ініціативу дуже детально ", - робить висновок Марунич.

Україна відмовилася від фіксованого дорожнього збору ще в 2011-му, як і від обов'язкового техогляду для легкового особистого транспорту, і перейшла на систему справляння збору з реалізованого палива з двох причин: податок, як і говорив Марунич, став більш справедливим. Той, хто більше їздить - більше і платить.

По-друге, в 2011 році зникли контрольні точки, де держава перевіряла сплату транспортного податку при проходженні техогляду. Раніше ж величина дорожнього збору жодним чином не враховувала частоту поїздок і безпосередньо залежала від обсягу двигуна.

Проблема в наповненні дорожнього фонду

Як звернув увагу в розмові з UBR.ua заступник міністра фінансів Олександр Кава, якщо в уряді підуть на такі заходи, підготувавши законопроєкт, який Рада згодом схвалить, виникне ще одна проблема - утримання дорожнього фонду.

"Про розмір таких зборів говорити рано і неможливо. І я до такої ініціативи ставлюся негативно. У нас і так вже є джерело наповнення спеціалізованого дорожнього фонду - акциз на паливо. І потрібно швидко вирішувати проблему, як брати плату за проїзд дорогами з власників автомобілів, які не платять акциз на паливо (тут мова про електротранспорт - ред.) ", - говорить він.

Власники електромобілів користуються тими ж дорогами. Тим більше, незабаром кількість таких транспортних засобів в Україні буде впевнено рости. І ця проблема, стверджує Кава, ще більш актуальна, ніж питання екології.

На його думку, розмір акцизу на паливо при введенні дорожнього збору переглядати ніхто не буде.


Пошук юридичних послуг для автовласників
Послуга
Кількість пропозицій
Середня ціна, грн

8

кількість пропозицій

середня ціна, грн

6

кількість пропозицій

середня ціна, грн

6

кількість пропозицій

середня ціна, грн

6

кількість пропозицій

середня ціна, грн

Горячие предложения

Bookeeper

295 грн. у місяць

Онлайн бухгалтерія

для ФОП і малого бізнесу

перші 30 днів безкоштовно!

Кредиты на карту

более 30 онлайн-сервисов!

Ставка - от 0.01%

Срок - до 180 дней

Сумма - до 20 000 грн.

Документы - паспорт и код

Хочете отримувати повідомлення на ваш email, коли ми опублікуємо нові статті?

також стежити за оновленнями сайту можна в Facebook Instagram Twitter Viber Telegram

Путівники

Купівля та продаж авто в Україні від А до Я

Як правильно оформити договір купівлі-продажу транспортного засобу і на що при цьому процесі оформлення слід звернути увагу, тонкощі процедури реєстрації авто дізнавався Prostopravo.com.ua

Пошук юристів і держорганізацій по великих містах