Прийнято зміни до Регламенту Верховної Ради про боротьбу з «законодавчим спамом» 21.04.2020

16 січня 2020 року прийнято Закон України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо протидії зловживанням правами народних депутатів України у ході законодавчої процедури» (законопроєкт №1043), яким затверджено особливу процедуру розгляду законопроєктів у другому читанні.

Прийнято зміни до Регламенту Верховної Ради про боротьбу з «законодавчим спамом»

Особлива процедура розгляду передбачає, що у разі подання до законопроєкту, що готується до другого читання (крім проєкту кодексу, законопроєкту, що розглядається Верховною Радою за спеціальною процедурою), пропозицій, поправок у кількості, що у п’ять разів або більше перевищує кількість статей проєкту первинного законодавчого акта чи кількість пунктів проєкту про внесення змін до первинних законодавчих актів, але не менш як 500 пропозицій, правок, такий законопроект може розглядатися за особливою процедурою, відмінною від встановленої статтями 119, 120, 121 Регламенту.

Особлива процедура застосовується за пропозицією, підписаною не менш як однією третиною народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, підтриманою рішенням Верховної Ради, прийнятим на пленарному засіданні більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, за умови надання народним депутатам порівняльної таблиці та супровідних документів до неї. Таке рішення заноситься до протоколу пленарного засідання Верховної Ради.

У разі прийняття Верховною Радою рішення про застосування особливої процедури у дводенний строк з дня прийняття такого рішення:

  1. кожна депутатська фракція (депутатська група) має право визначити не більше п’яти пропозицій, правок, не врахованих головним комітетом, на яких вона наполягає, та надіслати на адресу головного комітету лист із зазначенням номерів та ініціаторів таких пропозицій, правок у порівняльній таблиці законопроєкту, підготовленого до другого читання;
  2. кожний позафракційний народний депутат, пропозиції, правки якого не враховані головним комітетом, має право визначити не більше однієї своєї неврахованої пропозиції, правки, на якій він наполягає, та надіслати на адресу головного комітету лист із зазначенням її номера у порівняльній таблиці законопроєкту, підготовленого до другого читання.

Головний комітет у дводенний строк узагальнює отримані пропозиції, правки і готує уточнену порівняльну таблицю для розгляду законопроєкту в другому читанні, до якої включає також усі враховані головним комітетом пропозиції, правки.

На пленарному засіданні розгляд законопроєкту у другому читанні за особливою процедурою здійснюється у такому порядку:

  1. виступ голови комітету або представника головного комітету – до 2 хвилин;
  2. обговорення пропозицій, правок, включених до уточненої порівняльної таблиці законопроєкту, із можливим наступним голосуванням щодо врахування відхилених або щодо підтвердження врахованих головним комітетом пропозицій, правок, що передбачає право на виступ:
    • ініціатора відхиленої пропозиції, правки – до 2 хвилин;
    • народного депутата, який вимагає поставити на голосування (для її підтвердження) пропозицію, правку, враховану головним комітетом, – до 1 хвилини;
    • голови або представника головного комітету для обґрунтування рішення комітету щодо кожної обговореної пропозиції, правки – до 1 хвилини;
  3. прийняття рішення за результатами розгляду законопроекту у другому читанні.

Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.