Офіційний сайт системи прозоро
Сайт публічних закупівель доступний за посиланням: https://prozorro.gov.ua/
Детальну інформацію про роботу в системі Прозорро можна знайти в Інфобокс .
Зараз в системі prozorro здійснюються два типи закупівель: допорогові і надпорогові.
До надпорогових закупівель відносяться ті, де вартість предмета закупівлі товару або послуги дорівнює або перевищує 200 000 гривен, а робіт - 1,5 мільйона гривень.Для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, - за умови, що вартість предмета закупівлі товару або послуги дорівнює або перевищує 1 млн. гривень, а робіт - 5 млн гривень.Здійснення таких закупівель регулюється Законом України «Про державні закупівлі».Органом оскарження виступає Антимонопольний комітет України, рішення якого є обов'язковим для учасників торгів.
Для допорогових закупівель вартість замовлення починається від 3000 гривень і тепер регулюється Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» від 13.04.2016 року №35.
Розглянемо процедури оскарження допорогових і надпорогових закупівель докладніше.
Порядок проведення допорогових закупівель
Допорогова закупка передбачає наступні етапи:
- оголошення Закупівлі
- період уточнень
- подання пропозицій
- аукціон
- кваліфікація, визначення переможця та завершення закупівлі.
Оголошення Закупівлі
Під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, термін подачі пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі.Інформація, зазначена в оголошенні Закупівлі, повинна збігатися з інформацією, вказаною в прикріплених документах (за наявності).У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена Замовником під час оголошення Закупівлі.
Замовникам забороняється вказувати потенційним Учасникам, яку з авторизованих електронних майданчиків вони збираються використовувати для представлення своїх пропозицій.
Всі файли, прикріплені під час оголошення Закупівлі, а також з пропозиціями учасників повинні мати розширення .doc, .docx, .ppt, .pptx, .pdf, .jpeg, .png і / або розширення програм, які здійснюють архівацію даних.Забороняється обмежувати перегляд цих файлів шляхом установки на них паролів або в будь-який інший спосіб.Забороняється додавати документи, які безпосередньо не стосуються Закупівлі.
Вимоги до предмету Закупівлі можуть встановлюватися Замовником в доданих файлах або в екранних формах Закупівлі.У вимогах до предмету Закупівлі, які містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги і / або еквіваленти будуть прийматися в пропозиціях учасників.
При визначенні умов Закупівлі Замовник повинен визначити такі параметри Закупівлі:
- очікувану вартість Закупівлі, яка не може бути менше, ніж 3000 гривень;
- тривалість періоду уточнень, що повинен становити не менше 1-го робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі становить від 3000 гривень до 50000 гривень, і не менше 3-х робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 000 гривень;
- тривалість періоду подання пропозицій, який повинен становити не менше 1-го робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі становить від 3000 гривень до 50000 гривень, і не менше 2-х робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 000 гривень;
- крок аукціону, який відзначається в гривнях і розраховується як процентне відношення до очікуваної вартості Закупівлі, і повинен перебувати в діапазоні від 0,5% до 3% від очікуваної вартості Закупівлі;
- нецінові критерії та їх питома вага, що в сумі не може перевищувати 30%, якщо Замовник має намір застосувати процедуру оцінки за критеріями іншими, ніж ціна.
Замовник може додатково вимагати забезпечення пропозиції у вигляді гарантії виконання зобов'язань Учасника перед Замовником.Розмір забезпечення пропозиції в грошовому вираженні не може перевищувати 0,5% від очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3% - в разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених документацією.
Період уточнень
У період уточнень Користувачі Системи мають можливість звернутися до Замовника з питаннями щодо встановлених вимог.Всі питання / відповіді зберігаються в Системі і доступні всім користувачам Системи для перегляду незалежно від статусу Закупівлі.
Питання учасників є анонімними до закінчення аукціону.З метою збереження анонімності Система не надає можливості приєднання файлів до питання.Питання має бути сформульовано лише в текстовому вигляді.
Замовник відповідає на питання, при необхідності завантажує додаткові файли в такому ж порядку, як в разі розміщення / зміни оголошення Закупівлі.
Подання пропозицій
Подати заявку може будь-який Учасник, зареєстрований в Системі.Інформація, зазначена Учасником в електронних документах і документах, що додаються до пропозиції, повинна відповідати інформації, зазначеній ним в екранних формах Системи при подачі пропозиції.У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена в екранних формах Системи.
Для участі в Закупівлі Учасник подає пропозицію шляхом заповнення екранної форми в системі, доступ до якої здійснюється через Авторизовані електронні майданчики, і, при необхідності, завантаження в Систему електронних документів і документів в електронному вигляді.
Один Учасник має право подати тільки одну заявку в кожній окремій Закупівлі.
Пропозиція повинна відповідати вимогам, зазначеним Замовником під час оголошення Закупівлі. Учасник має право подати пропозицію до закінчення строку її подання, встановленого Замовником під час оголошення Закупівлі.
Будь-яка інформація про Учасників і їх пропозиції є закритою до закінчення електронного аукціону, крім початкових цінових пропозицій, які залишаються закритими лише до початку Аукціону для всіх осіб, крім учасника, який подав пропозицію.До завершення Аукціону переглянути пропозицію можна тільки при наявності ID пропозиції і коду доступу, виданого Авторизованим електронним майданчиком при створенні пропозиції.Виконати такий запит API зможе тільки Авторизований електронний майданчик, через який пропозицію було подано.
Внесення змін до інформації про Закупівлі
Замовник має право вносити зміни в інформацію і документи по оголошеній Закупівлі до початку прийому пропозицій.Вся історія змін документів, внесених в цей період, зберігається і доступна для перегляду Користувачам Системи.Якщо Замовник вносить зміни в документи, він зобов'язаний дозавантажити такі зміни у вигляді окремого файлу.
Порядок проведення Аукціону
В ході Аукціону Учасникам надається можливість подавати свої цінові пропозиції відповідно до встановлених правил роботи Системи.Учасник може протягом одного раунду Аукціону один раз знизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни.
Для участі в Аукціоні Учасник за допомогою інтерфейсу Авторизованого електронного майданчика отримує індивідуальні посилання на сторінку Аукціону.Авторизований електронний майданчик повинен забезпечити конфіденційність цього посилання, так як вона є єдиним ідентифікатором Учасника.
Дата і час Аукціону призначаються системою автоматично.Авторизовані електронні майданчики мають право інформувати користувачів Системи про наближення дати старту Аукціону.
Якщо на Закупівлю подано більше однієї пропозиції, Система активує єдиний модуль "Аукціон".
В Аукціоні можуть брати участь тільки Учасники, які подали пропозиції.Всі інші Користувачі Системи, в тому числі Замовник цієї Закупівлі, мають можливість в режимі онлайн (on-line) спостерігати за ходом Аукціону.
Якщо зареєстрований один Учасник, то система автоматично переходить в процес "Оцінка", а Закупівлі привласнює статус "Кваліфікація".
Авторизовані електронні майданчики забезпечують доступ зареєстрованих учасників до єдиного модулю "Аукціон".Для кожного учасника Адміністратор створює індивідуальну веб-сторінку.Адміністратор відстежує підключення до веб-сторінки учасників і виводить на них інформацію про кількість підключень і IP-адреси, з яких відбулося підключення до індивідуальної сторінки учасника.Це дає можливість учаснику контролювати відсутність несанкціонованих підключень до його сторінки.
Для інших користувачів Адміністратор створює одну загальну сторінку, на якій немає можливості подати цінову пропозицію.
У момент старту модуля "Аукціон" Авторизовані електронні майданчики отримують доступ до веб-сторінки Аукціону для забезпечення сервісу доступу учасників до Аукціону.На веб-сторінці відображаються: номер Аукціону;предмет Закупівлі;"Номер учасника в Аукціоні", що забезпечує анонімність участі;початкова цінова пропозиція кожного з учасників або початкова приведена вартість, якщо Замовник використовує нецінові критерії оцінки;час до початку Аукціону та / або ходу учасника.
Після старту Аукціону Система робить паузу 5 хвилин і оголошує раунд.
Після закінчення паузи Система автоматично оголошує раунд.У кожному раунді Учасники в порядку, визначеному від пропозиції з найвищою до найнижчої ціни, а для пропозицій з однаковими цінами - першою наданою пропозицією протягом 2 хвилин вправі зробити ставку на зниження своєї попередньої ставки на суму не менше кроку Аукціону, визначеного Замовником.
Якщо Учасник зробив вибір раніше, Система надає йому можливість внести зміни до завершення відведеного часу.Якщо користувач не діяв протягом 2 хвилин, Система приймає попередню ставку і передає хід наступному учаснику.
Якщо всі Учасники зробили ставки в раунді, Система робить паузу 2 хвилини і оголошує наступний раунд.
Аукціон проводиться в 3 раунди по однаковим правилам.
Кваліфікація, визначення переможця та завершення Закупівлі
Замовник розглядає учасника, який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію, і приймає рішення про відповідність пропозиції вимогам, зазначеним в період оголошення Закупівлі.
У разі дискваліфікації учасника, який запропонував найменшу ціну, Замовник публікує в Системі скан-копію документа з відповідним аргументованим рішенням.
Виключними підставами дискваліфікації є:
- пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі;
- Учасник, який запропонував найменшу ціну, відмовився від підписання договору.
Якщо Учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає його дискваліфікацію недостатньо аргументованою, то він може звернутися до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам Закупівлі, а Замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через 3 робочі дні з дня надходження такої вимоги.
У разі дискваліфікації Система автоматично визначає наступного Учасника Аукціону з подальшою за величиною ціновою пропозицією, а в разі однакових за величиною цінових пропозицій - поданою раніше, як учасника з кращою пропозицією, яку слід розглядати Замовнику.
Якщо пропозиція Учасника відповідає умовам Закупівлі, Замовник визначає такого Учасника Переможцем і публікує в Системі скан-копію документа з відповідним рішенням.Наступним етапом Закупівлі є підписання договору.
Договір за результатами проведення Закупівлі підписується між Замовником та Переможцем поза Системою згідно з чинним законодавством не раніше ніж через 2 робочих дні після оприлюднення рішення про Переможця Закупівлі.
Договір між Замовником та Переможцем повинен бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, представленої Переможцем в Аукціоні.Договір розміщується в Системі Замовником протягом 2 робочих днів з дня його укладення і знаходиться у вільному доступі для перегляду Користувачами Системи.
Замовник зобов'язаний завершити Закупівлю шляхом підписання договору або скасування Закупівлі протягом 30 днів після закінчення терміну подачі пропозицій.
Зміна та анулювання пропозицій
Учасник має право вносити зміни і уточнення в надану їм пропозицію до закінчення періоду прийому пропозицій, визначених Замовником.Вся історія змін, внесених в цей період, зберігається і стає доступною для перегляду всім користувачам Системи після закінчення Аукціону.
Учасник може анулювати свою пропозицію тільки в період прийому пропозицій.
Скасування Закупівлі
Скасувати Закупівлю може виключно Замовник із зазначенням аргументованих підстав прийняття такого рішення.
Якщо в момент закінчення прийому пропозицій жоден учасник не зареєстрував пропозицію, Система автоматично привласнює Закупівлі статус "Закупівля не відбулася".
У разі, якщо всі Учасники Закупівлі були дискваліфіковані, Закупівля автоматично переводиться системою в статус "Закупівля не відбулася".
Вирішення спорів і усунення порушень
У разі виявлення порушення учасник може звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення в процесі проведення Закупівлі через відповідну електронну форму.
Вимога повинна містити наступну інформацію:
- найменування Замовника, рішення, дії або бездіяльність, за яким (якими) ініціюється Вимога;
- номер повідомлення про проведення Закупівлі, за яким ініціюється Вимога;
- підстави подання Вимоги, посилання на порушення в процесі проведення закупівель, фактичні обставини, які можуть це підтверджувати;
- зміст вимог до Замовника та їх обґрунтування;
- дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка звернулася (для юридичних осіб - найменування, код ЄДРПОУ (при наявності) та місцезнаходження або місце реєстрації юридичної особи, для фізичних осіб - ПІБ, ідентифікаційний номер / реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та місце проживання або місце реєстрації особи).Для забезпечення рівних умов для всіх учасників зазначені дані до моменту розкриття пропозицій недоступні Замовнику і відображаються після розкриття пропозицій.
Вимога може містити також іншу інформацію про особу, яка звернулася.
Вся інформація про процес звернення доступна всім користувачам з усіх авторизованих електронних майданчиків і на веб-порталі Уповноваженого органу.
Замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу, приймає і публікує рішення по ній.За цей період Замовник повинен опублікувати відповідь на Вимогу і (в разі задоволення вимоги) внести відповідні зміни в умови Закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію і / або рішення про визначення Переможця.Перегляд таких рішень можливий тільки в період до підписання договору.Після обрання статусу рішення "Задоволено", "Відхилено" або "Не задоволено" Замовник в обов'язковому порядку оприлюднює обгрунтування свого рішення.
Після розміщення відповіді Вимога набуває статус "розглянуто Замовником" і ініціатор Вимоги протягом 2 днів оцінює відповідь "Задовільно" / "Незадовільно":
- "Задовільно" - відповідь ініціатора Вимоги задовольнила;
- "Незадовільно" - відповідь ініціатора не задовольнила.
Розгляд Вимоги не зупиняє процесу проведення Закупівлі.
Оскарження надпорогових закупівель
Процедура оскарження надпорогових закупівель детально прописана в статті 18 Закону «Про державні закупівлі».
Скарга подається до Антимонопольного комітету суб'єктом оскарження в формі електронного документа через електронну систему закупівель.Це важливо пам'ятати, оскільки скарги подані в іншій формі (поштою, особисто і т.д.) АМКУ не прийме.
Після розміщення скарги суб'єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб'єктом оскарження автоматично публікується на веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що здійснює державну політику в сфері державних закупівель.
Скарга повинна містити наступну інформацію:
- найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються;
- ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб'єкта оскарження;
- підстави подачі скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, які це можуть підтверджувати;
- обгрунтування наявності порушених прав і охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері державних закупівель і в результаті яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
- вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування.
До скарги додаються документи і матеріали в електронній формі (в тому числі у вигляді pdf формату файлу), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, і документ про здійснення оплати за подачу скарги до органу оскарження.
Відразу після внесення в реєстр скарг скарга з супровідними документами і її реєстраційна картка автоматично направляються органу оскарження та замовнику.
За подання скарги до органу оскарження справляється плата. Розмір плати визначається Кабінетом Міністрів України і становить 5 тис. грн. при оскарженні закупівлі товарів або послуг, і 15 тис. грн. - за оскарження процедури замовлення робіт.
Важливо дотримуватися термінів подачі скарг.
Скарги, що стосуються тендерної документації та / або прийнятих рішень, дій або бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення терміну, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту публікації оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за 4 дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій або бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників подаються протягом 10 днів з дня опублікування на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій або бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, і визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом 5 днів з дня опублікування на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Якщо в тендерну документацію замовником вносилися зміни після закінчення терміну, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, в яких зміни не вносилися.
Після закінчення терміну, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, скарги можуть подаватися тільки про зміни в тендерній документації, внесені замовником.
У разі порушення термінів, скарги автоматично не приймаються системою електронних закупівель.
Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються у судовому порядку.
Орган оскарження в строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в системі електронних закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обгрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду, або рішення про припинення розгляду скарги. Система електронних закупівель автоматично оприлюднює прийняті органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу та розсилає повідомлення суб'єкту оскарження та замовнику.
Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо:
- суб'єкт оскарження оскаржує те ж порушення, в тій самій процедурі закупівлі і з тих самих підстав, які вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення;
- скарга не відповідає встановленим вимогам;
- суб'єктом оскарження не внесено плату;
- замовником усунені порушення, зазначені у скарзі.
Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, якщо:
- обставини, зазначені в якості підстави для залишення скарги без розгляду, встановлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду;
- скаргу відкликано суб'єктом оскарження;
- замовником прийнято рішення про скасування торгів або визнання їх такими, що не відбулися, скасуванні переговорної процедури, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.
Датою початку розгляду скарги є дата публікації реєстраційної картки скарги в електронній системі закупівель.
Термін розгляду скарги органом оскарження становить 15 робочих днів з дати початку розгляду скарги.
Суб'єкт оскарження, замовник має право взяти участь у розгляді скарги, в тому числі шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу. Розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Рішення, прийняте органом оскарження, проголошується публічно.
У разі прийняття скарги до розгляду електронна система закупівель автоматично припиняє початок електронного аукціону і не оприлюднює договір про закупівлю та звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Замовнику забороняється здійснювати будь-які дії і ухвалювати будь-які рішення щодо закупівлі, в тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження.
У будь-якому випадку укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
За результатами розгляду скарги орган оскарження має право:
- прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (в тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, які повинні використовуватися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (в тому числі ті, які вказані в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести конкурсну документацію у відповідність до вимог законодавства, або при неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення і протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі автоматично публікується на веб-порталі Уповноваженого органу та надсилається суб'єкту оскарження та замовнику.
Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження може бути оскаржено суб'єктом оскарження, замовником в судовому порядку протягом 30 днів з дня його опублікування в електронній системі закупівель.
Допорогові закупівлі у Прозорро у 2023 році
Закупівля в електронній системі закупівель передбачає такі етапи:
- оголошення про проведення закупівлі;
- період уточнення інформації, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі;
- подання пропозицій учасниками;
- електронний аукціон;
- розгляд пропозицій учасників;
- визначення переможця закупівлі та завершення закупівлі.
Допорогова закупівля є не дуже тривалою, адже період уточнень складає лише 3 робочих дні, а період подання пропозицій - 2 робочих дні.
Оголошення закупівлі
Для проведення допорогової закупівлі необхідно:
- Увійти до особистого кабінету на Майданчику, з якого Замовник вирішив оголошувати торги.
- Створити закупівлю, обравши серед переліку видів закупівель “Спрощена/допорогова закупівля”
- Прикріпити всі необхідні документи (проект договору, технічні вимоги до товару, вимоги до Постачальників тощо).
Під час проведення допорогових закупівель створення тендерної документації, застосування кваліфікаційних та інших вимог до Постачальників є необов'язковим. Крім цього, немає чітких вимог до тендерної документації, і Замовник сам вирішує, прикріпляти ці документи до оголошення чи ні.
- Опублікувати закупівлю.
Період уточнень
Період Уточнень триває мінімум 3 робочих дні. Даний термін “зашито” в Систему, тобто поставити термін періоду менше (наприклад, 1-2 години) неможливо.
Протягом періоду уточнень Замовник може, за необхідності, змінювати умови закупівлі, додавати/змінювати документи.
В той же час Постачальники мають можливість через Систему звертатися до Замовника із питаннями та/або вимогами. Запитання, вимоги та відповіді на них оприлюднюються в Cистемі, і їх може бачити кожен, хто відкриє закупівлю.
Всі відповіді на питання надаються через особистий кабінет на Майданчику. Замовник не буде бачити назву компанії, яка ставила питання, лише зміст звернення.
Період подання пропозицій
Період подання пропозицій триває мінімум 2 робочих дні. Аналогічно до періоду уточнень мінімальний термін “зашито” в Систему.
В даний період Замовник вже не може вносити зміни до оголошення, а Постачальники - ставити запитання.
На цьому етапі Постачальники подають пропозиції, які залишаються конфіденційними. До початку аукціону Замовник не бачить кількість поданих пропозицій. Проте, якщо по закінченню періоду подання пропозицій Система призначає дату та час аукціону, то для участі у процедурі закупівлі подано мінімум 2 пропозиції. Майданчики проінформують Замовника та Постачальників про дату та час початку аукціону.
Якщо на етапі подання пропозицій не було подано жодної пропозиції, то закупівля автоматично відміняється системою.
Якщо на етапі подання пропозицій було подано лише 1 пропозицію, то закупівля автоматично переходить на етап кваліфікації.
Аукціон
Після завершення періоду подання пропозицій система планує дату та час аукціону. Він може бути призначений лише на робочий день та на робочий час. Дата та час аукціону відображатиметься в оголошенні про проведення закупівлі. Понижувальний аукціон (редукціон) відбувається за єдиним критерієм - ціна/приведена ціна та складається з 3 раундів. На початку аукціону Замовник можете бачити лише кількість Постачальників, які називатимуться "Учасник 1", "Учасник 2" і т. Д.
Протягом аукціону Постачальники можуть зменшувати вартість своєї цінової пропозиції у кожному раунді не менше, ніж на крок, який був вказаний в оголошенні (відносно своєї попередньої ставки) або ж залишати вартість своєї пропозиції незмінною. По завершенню аукціону всі дані про Постачальників, без виключення, оприлюднюються в Системі.
Кваліфікація постачальників і визначення переможця
На цьому етапі Замовник проводить активні дії, а саме: послідовно перевіряєте отримані пропозиції, починаючи з найменшої запропонованої ціни до найвищої. Якщо пропозиція Постачальника з найменшою ціною відповідає вимогам, така пропозиція оголошується переможцем. Якщо не відповідає - Замовник дискваліфікуєте таку пропозицію і оцінюєте наступну.
Інформацію про відхилення пропозиції учасника можна оприлюднити протягом 1 дня з дня прийняття рішення.
Постачальник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до Замовника із вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам в оголошенні про проведення закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а Замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше, ніж через 3 робочих дні з дня надходження такого звернення.
Укладання договору
Замовник може прикріпити договір не раніше, ніж через 2 дні після визначення переможця (по завершенню періоду оскарження для Постачальників).
Сума в договорі не може перевищувати ціну пропозиції Переможця торгів, яку він запропонував в останньому раунді аукціону.
Після прикріплення договору процедура вважається завершеною.
Замовник може відмінити процедуру у будь-який момент до її завершення, але при цьому обов’язково повинен зазначити та обґрунтувати причини відміни закупівлі.
Читайте також:
- Ділове листування по e-mail: як уникнути проблем
- Електронно-цифровий підпис та печатка в Україні
- Електронні гроші як засіб платежу в Україні
- Закон про електронну комерцію
- Особливості покупки і продажу корпоративних прав
- Особливості франчайзингу по-українськи: на що слід звернути увагу
- Тендерна документація в державних закупівлях: вимоги, зміст і порядок оскарження
- Що таке медіація в бізнесі і в господарському процесі