Бухгалтерія на аутсорсі або бухгалтер у штаті - що обрати бізнесу 02.03.2021

Світ змінюється, а наскільки швидко все відбувається, можна судити по тих речах, які стали звичними для нас останнім часом. Справа навіть не стільки у вірусі, який перевернув життя з ніг на голову, але і в тому, що розвиток суспільства і технологій йде небаченими темпами. І, як завжди, в період змін хтось втрачає, а хтось знаходить.

Бухгалтерія на аутсорсі або бухгалтер у штаті - що обрати бізнесу

Зараз основним питанням для багатьох підприємців стало питання не стільки примножити і розвинути, але більше, як зберегти свій бізнес. Доводиться економити, оптимізувати всі свої внутрішні процеси, щоб залишатися на плаву і не втрачати прибутковості.

Оптимізація торкнулася багатьох сфер діяльності, зараз багато фірм як в Україні, так і в усьому світі, перевели своїх співробітників на віддалену роботу. Немає сенсу утримувати дорогий офіс, якщо можна, з таким же успіхом, отримати бажаний результат від співробітників, які працюють вдома. І бухгалтерія не стала винятком.

Бухгалтерський аутсорсинг - можливість передати бухгалтерські функції підприємства іншій сторонній компанії для ведення бухгалтерського обліку, мав успіх у багатьох компаній ще до карантину.

Що ж таке бухгалтерський аутсорсинг?

Можливість вести повноцінний бухгалтерський облік, не відволікаючись на проблеми, пов'язані зі штатними бухгалтерами.

А їх буває досить багато:

  • пошук персоналу;
  • співбесіди;
  • звільнення;
  • конфлікти;
  • невчасно подані звіти;
  • і багато інших проблем співробітників в офісі;

Всі ці проблеми вирішуються переходом підприємства на аутсорсинг.

Види аутсорсингу. Як це може бути.

Повний аутсорсинг.

Це варіант співпраці, коли обслуговуюча компанія виконує весь бухгалтерський, а також і податковий облік. Ще аутсорсинг-компанія бере на себе спілкування з клієнтами замовника, з'ясовує питання щодо оплати рахунків, документів,  а ще може виставляти нові рахунки покупцям. Іноді аутсорсинг-компанія додатково надає послуги офіс-менеджера, який допомагає готувати і розсилати кореспонденцію.

Функція головного бухгалтера.

Аутсорсинг-компанія бере на себе функції головного бухгалтера, але первинну документацію веде штатний бухгалтер. Іноді штатний бухгалтер просто необхідний, наприклад, при великому обсязі документів або якщо на підприємстві є каса.

Передача на аутсорсинг окремих бухгалтерських функцій.

Підприємство передає на аутсорсинг одну з функцій бухгалтерії, наприклад, функцію нарахування заробітної плати, коли керівництво компанії, наприклад, не хоче, щоб співробітники знали рівень зарплат на підприємстві.

Головна особливість бухгалтерського аутсорсингу в тому, що для керівництва компанії це дуже зручно, бухгалтерія під контролем незалежної компанії, і при цьому бізнес-процес не повністю йде за межі компанії, а зовнішня компанія або людина, що надає такі послуги, умовно включається в робочі бізнес- процеси компанії.

Які варіанти для бізнесу може запропонувати послуга бухгалтерського аутсорсингу, як це може бути реалізовано на практиці

Послугу бухгалтерського аутсорсингу може надавати окрема людина, яка працює онлайн, так би мовити на «удальонці»;

Це може бути компанія або агентство фінансових послуг, що надають послуги в сфері бухгалтерського аутсорс;

Ще є спеціалізовані інтернет-сервіси з ведення бухгалтерії;

Які ще переваги при переході компанії на аутсорсинг. На чому можна заощадити, особливо зараз в період кризи.

Можна заощадити на навчанні персоналу, курси необхідні, оскільки щодня приймаються нові закони, незнання яких загрожує штрафами для компанії;

Ще є стаття витрат для компанії при наявності штатного бухгалтера - це покупка і підписка на спеціальну літературу для бухгалтерії;

Дуже витратна частина для забезпечення повноцінної роботи бухгалтерії - це покупка бухгалтерського програмного забезпечення. До речі, аутсорсингові компанії часто беруть його в оренду;

Оренда і облаштування офісу або робочого місця для бухгалтера - все це вимагає чималих витрат;

Аутсорсингові компанії дуже вимогливо ставляться до підбору персоналу, і до якості роботи. Причина в тому, що вони гарантують відсутність проблем у замовника послуг. Це важливо, тому що керівництво, довіряючи аутсорсингової компанії, впевнене в тому, що це рішення позбавить компанію від зайвих витрат;

Ще один важливий пункт економії - скорочення витрат на зарплату штатних співробітників. Бухгалтер на аутсорсингу набагато дешевше, ніж штатний співробітник;

Також аутсорсингові компанії мають доступ до спеціалізованих порталів;

Аутсорсинг-компанії гарантують оперативне виконання завдань;

У компаніях, де бухгалтерія працює на аутсорсингу, немає проблем, пов'язаних з відсутністю співробітника через хворобу, немає лікарняних, також немає відпусток, і немає проблем при звільненні співробітників;

Додатково аутсорсинг-компанії пропонують допомогу у вирішенні супутніх як юридичних, так і фінансових завдань, пов'язаних з веденням бізнесу;

Приймаючи рішення про переведення бухгалтерії в управління аутсорсингової компанії потрібно враховувати, що в основному це буде бухгалтерський податковий облік, зарплатна частина бухгалтерії, підготовка річних і квартальних звітів.

Коли все-таки потрібен штатний бухгалтер

Великим підприємствам, на відміну від ФОПів, і інших компаній малого й середнього бізнесу, все-таки потрібен штат бухгалтерів. Це пов'язано з веденням великого обсягу щоденної поточної документації. Управлінська бухгалтерія, інвентаризація торгово-матеріальних цінностей, складський облік вимагають штатного співробітника.

Так що ж краще - офлайн- або онлайн-бухгалтерія?

Однозначної відповіді на це питання немає. Переваги є як в аутсорсингу, так і у штатного бухгалтера. Все залежить від завдань, які необхідно закрити.


FAQ щодо перевірок бізнесу

Бланки документів