Депутати знову збираються змінювати правила використання РРО у сфері торгівлі 26.11.2019

У Верховній Раді зареєстровано проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо розвитку малого бізнесу та заходів з детінізації обігу товарів і послуг» (законопроєкт № 2453). Серед основних змін: зменшення фінансових санкцій за порушення правил застосування реєстраторів розрахункових операцій та виключення обов’язку використання РРО суб'єктами господарювання, які отримують платежі за надані товари (послуги) в безготівковій формі. // 26.11.2019

На думку авторів законопроєкту, існують норми, які вказують на необхідність застосування реєстратора розрахункових операцій при здійсненні розрахунків в безготівковій формі (платіжною карткою) та неоднозначність законодавства, що регулює відносини, пов’язані зі здійсненням Інтернет-торгівлі.

Головне управління ДФС у м. Києві в індивідуальній податковій консультації від 28.03.2019 № 1303/ІПК/26-15-14-09-01-15 роз'яснило, у яких випадках необхідно застосовувати реєстратори розрахункових операцій при продажі товарів та наданні послуг через інтернет:

"РРО не застосовуються у разі здійснення операції із оплати покупцями рахунків за товари підприємства, що згенеровані дистанційним способом (на сайті підприємства) та здійснені без застосування платіжних карток через банківські установи, зокрема, шляхом внесення готівки через касу банку на рахунок підприємства.

Це ж саме стосується й здійснення оплати покупцями рахунку підприємства через банківський термінал самообслуговування.

Водночас, при оплаті покупцем рахунку підприємства за допомогою інтернет-банкінгу - РРО застосовуються, а розрахунковий документ в такому випадку надається (надсилається) споживачеві разом із товаром".

Зазначений висновок контролюючий орган зробив з урахуванням положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО), який, на їх переконання, зобов'язує суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг використовувати РРО.

Водночас інші норми Закону про РРО, зокрема п. 12 ст. 9, вказують, що РРО не застосовується якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції за розрахунками в готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).

Слід звернути увагу, що відповідно до положень п. 7 ст. 1 та абзацу другого   ч. 11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми (квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ), що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.          В ч. 3 ст. 13 Закону України «Про електронну комерцію» передбачено, що продавець, оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.

Таким чином суб'єкти господарювання в будь-якому випадку зобов'язані видавати розрахункові документи покупцю товарів (послуг), але якого типу (з використанням РРО або без нього) залежить від того, чи буде отримувати суб'єкт господарювання готівкові кошти.

Законопроєктом пропонується виключити обов’язок використання РРО суб'єктами господарювання (в т.ч. Інтернет-магазинами), які отримують платежі за надані товари (послуги) в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо). При цьому вказані суб’єкти господарювання матимуть право застосовувати РРО, за бажанням.

Так, суб’єкти господарювання матимуть право застосовувати реєстратори розрахункових операцій або програмні реєстратори розрахункових операцій при здійсненні безготівкових розрахунків із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо, здійснених, в тому числі, з використанням мережі Інтернет. При чому, в разі добровільного застосування суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні таких операцій, фінансові санкції за порушення порядку використання до них не застосовуватимуться.

Законопроєктом також передбачено, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій, програмного реєстратора розрахункових операцій, та здійснення їх ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.

Крім того, пропонується виключити можливість застосування відповідальності до суб'єктів господарювання, які здійснюють доставку товарів, за те, що вони на місці проведення розрахунків не зберігають отримані кошти.

Законодавці пропонують зменшити розміри фінансових санкцій за порушення вимог Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів.

Так, у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг) штраф становитиме:

  • 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
  • 150 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

Непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи, невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів  сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без  використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:

  • вчинене вперше - 1 гривня штрафу;
  • за кожне наступне вчинене порушення - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Інші штрафи:

  1. двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - якщо у випадках, визначених Законом, при здійсненні розрахункових операцій суб’єкт господарювання не використовує, використовує незареєстровані належним чином, порушує встановлений порядок використання або не зберігає протягом встановленого строку книги обліку розрахункових операцій та/або розрахункові книжки;
  2. десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій та/або програмних реєстраторах розрахункових операцій або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на такій контрольній стрічці;
  3. п’ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості;
  4. десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті;
  5. сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій реєстратора розрахункових операцій, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника.

Вартість юридичної допомоги в захисті бізнесу від перевірок і штрафів
Послуга
Кількість пропозицій
Середня ціна, грн

6

кількість пропозицій

900,00

середня ціна, грн

5

кількість пропозицій

2 260,00

середня ціна, грн

1

кількість пропозицій

8 000,00

середня ціна, грн

Горячие предложения

Кредиты на карту

более 30 онлайн-сервисов!

Ставка - от 0.01%

Срок - до 180 дней

Сумма - до 20 000 грн.

Документы - паспорт и код

Bookeeper

295 грн. в месяц

Онлайн бухгалтерия

для ФОП и малого бизнеса

первые 30 дней бесплатно!

Хочете отримувати повідомлення на ваш email, коли ми опублікуємо нові статті?

також стежити за оновленнями сайту можна в Facebook Instagram Twitter Viber Telegram

Пошук юристів і держорганізацій по великих містах

© 2006–2020

ООО «Простобанк Консалтинг»

Код ЄДРПОУ: 35454764

Адрес и телефон «Простобанк Консалтинг»

Email: info@prostobank.com