Продаж алкоголю за новими правилами: що зміниться з 1 жовтня 01.10.2021
З 1 жовтня почне діяти пункт наказу Мінфіну, який набрав чинності ще в липні, який зобов'язує друкувати в чеку штрихкод для алкогольних напоїв. Так, додається новий реквізит - так званий акцизний код (цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку), пояснили нововведення в IT-компанії по автоматизації закладів Poster POS в Telegram.
Всі продавці, зокрема, юридичні особи та ФОП, повинні вказувати код в фіскальних чеках при продажу цілої пляшки або її розкорковуванні. Код можна вводити вручну або відсканувати.
Під час приготування коктейлів акцизний код потрібно вводити один раз - при відкритті нової пляшки. Наприклад, якщо до складу кінцевого продукту входять три напої, у тому числі дві пляшки були відкриті раніше, то потрібно сканувати код лише третьої, яку відкорковували вперше.
Що стосується продажу алкоголю на розлив, то потрібно вводити акцизний код теж один раз - під час відкриття пляшки.
До того ж акцизні марки можуть бути старого і нового зразка. Перші мають штрихкод і QR-код для сканування. Вони дійсні з 1 січня 2021 року. Старі марки не передбачають кодів, там використовується кирилиця. В результаті такий акцизний код не пройде валідацію, і його неможливо додати в чек.
Якщо пляшки марковані марками старого зразка (без штрих-коду), то їх можна продавати без вказівки акцизного коду. Для цього їх потрібно зберігати в заводській тарі і стежити, щоб не закінчився термін придатності.
Раніше в Державній податковій службі в Києві повідомили, що з 1 жовтня в фіскальних чеках, які формуються реєстраторами розрахункових операцій, потрібно обов'язково вказувати цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Обновлено: 01.10.2021
Автор: Олена Бутурлім