Нові послуги у «Дії» 17.02.2022

Призначення та перерахунок пенсії, оформлення субсидії та довідки про страховий та трудовий стаж тепер доступні на порталі Дія. Мінцифра презентувала 7 нових соціальних послуг в Дії під час Online Summit.

Нові послуги у «Дії»

Які нові послуги доступні на порталі Дія?

1. Оформлення субсидій.

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях або будинках і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком.

Субсидії — друга за популярністю держпослуга після зміни місця реєстрації. Цього року їх отримують 2,7 млн українців, а з держбюджету у 2021 було виділено 104,1 млрд грн. Раніше, щоб оформити субсидію, треба було йти у ЦНАП, заповнювати заяву, приносити купу папірців або ж навіть їхати до райцентру. Зараз достатньо подати заяву на порталі Дія та підписати своїм КЕП. 30 хв на заповнення у зручний для вас час і жодної ксерокопії документу. Заява автоматично надійде до органів соцзахисту, які призначають субсидії. Крім того, субсидія на більшість видів послуг ЖКГ буде продовжуватися автоматично, якщо у людини протягом року нічого не змінилося.

Подати заяву на отримання субсидії можна за посиланням.

Документи, що необхідно надати для отримання послуги:

  • Заява про призначення та надання житлової субсидії
  • Декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії
  • Довідка про доходи (у разі потреби)
  • Копія договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності)
  • Договір наймання (оренди) житла (у разі наявності)
  • Інші документи, які необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби)

Строк отримання рішення – 10 календарних днів.

2. Призначення та перерахунок пенсій.

За даними ПФУ, щороку 400 тисяч українців оформлюють пенсію, а майже 900 тисяч подає заяву на її перерахунок. Тепер усе це можна зробити на порталі Дія, не витрачаючи жодної хвилини у чергах. Заповнюєте анкету, завантажуєте необхідні документи та надсилаєте заявку. Процес максимально автоматизований, щоб кожен міг це зробити. Скоротили кількість документів, полів для заповнення та час на очікування. Треба зазначити, який вид пенсії ви хочете отримувати та яким чином — на банківську карту чи у відділенні пошти. Далі заявка потрапить на розгляд у Пенсійний фонд автоматично.

Для призначення пенсії заповніть заяву за посиланням.

Подати заяву на перерахунок пенсії можна за цим посиланням.

Документи, що необхідно надати для отримання послуги:

  • Заява про призначення пенсії за віком
  • Документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та його копія
  • Документи про місце проживання (реєстрації) особи
  • Документи про стаж у разі відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній
  • Документи, які засвідчують особливий статус особи
  • Паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне проживання, посвідчення біженця або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України)
  • Документ уповноваженого органу Російської Федерації про те, що особі не призначалась пенсія за місцем реєстрації на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, та особисту декларацію про відсутність громадянства держави-окупанта (для призначення пенсій особам, які зареєстровані на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя і не отримують пенсії від уповноважених органів Російської Федерації)
  • Індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року
  • Довідка про нараховані суми грошового забезпечення та сплачені страхові внески (у разі якщо за період з 01 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообовязкового державного соціального страхування відсутні відомості необхідні для призначення пенсії військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до Закону)
  • Посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року N 122, або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи.

Строк отримання рішення – 10 календарних днів.

3. ОК-5, ОК-7, витяг з реєстру застрахованих осіб та довідка про доходи пенсіонера.

ОК-5 та ОК-7 — одні з найпопулярніших довідок в Україні. Щороку їх видають 2,8 млн. Це довідки про ваш трудовий та страховий стаж. Вони бувають потрібні при оформленні на роботі, або для призначення пенсії, при нарахуванні лікарняних. Тепер їх можна згенерувати на порталі Дія в декілька кліків. Нікуди ходити для цього — непотрібно. Те саме стосується і витягу з Реєстру Застрахованих Осіб та довідки про доходи пенсіонера. У декілька кліків ви можете отримати всю актуальну інформацію. На порталі Дія не треба буде подавати ніяких додаткових папірців. Необхідна довідка сформується та надійде на вашу електронну пошту.

Подати заяву можна за посиланнями:

Строк надання послуги – 1 година

4. Реєстрація місця проживання/зміна реєстрації місця проживання

Особа, яка знялася з реєстрації в одному місці проживання, має 30 календарних днів на те, щоб зареєструватися в іншому. Наразі існує можливість змінити й одночасно зняти реєстрацію без візитів до держорганів подавши заяву на декларування місця проживання онлайн через портал Дія.

Документи:

  • Заява на реєстрацію місця проживання
  • Документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
  • Паспортний документ особи або довідка про звернення за захистом в Україні, або документ, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними
  • Свідоцтво про народження - для дітей віком до 14 років
  • Документи, що підтверджують право на проживання (перебування) в житлі, адреса якого реєструється для проживання (перебування) (відомості про житло (документи), що підтверджують право власності на житло, рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житла, визнання за особою права користування житлом, жилим приміщенням, договір найму (піднайму, оренди) або інші документи, визначені Кабінетом Міністрів України)
  • Документи, що посвідчують особу законного представника (представника)
  • Документи, що підтверджують повноваження особи як законного представника (представника), крім випадків, якщо законними представниками дитини є її батьки чи один із батьків
  • Військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку)

Строк надання послуги – до 1 календарного дня.

5. Довідка про несудимість.

Довідка про несудимість може знадобитися особі при оформленні на роботу, оформленні візи для виїзду за кордон, для участі у тендері, здійсненні усиновлення, встановленні опіки, оформленні громадянства, оформленні або поновлення документів тощо. Рішення про видачу такої довідки приймає Міністерство внутрішніх справ на підставі заяви фізичної особи, яка досягла 14-річного віку.

Подати заяву онлайн можна за посиланням.

Строк надання довідки – 30 календарних днів.

6. Автоматична реєстрація будівництва.

За наявності права на земельну ділянку замовник будівництва об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорту, може розпочинати будівельні роботи. Однак перед початком будівельних робіт замовник має подати повідомлення про початок будівництва до відповідного органу через ЦНАП або отримати послугу онлайн через Портал Дія. До будівельних робіт відноситься нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт.

Подати заявку можна за посиланням.

7. Е-грошова допомога ВПО без зміни даних.

Призначення щомісячної адресної грошової допомоги передбачене для внутрішньо переміщених осіб для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди у довільній формі про виплату йому грошової допомоги від інших членів сім'ї.

Як продовжити чи припинити грошову допомогу для ВПО на порталі Дія:

  • зареєструйтеся на порталі Дія або авторизуйтеся в кабінеті громадянина;
  • у послугах виберіть Пенсії, пільги та допомога — Продовження грошової допомоги ВПО без зміни умов або Припинення грошової допомоги ВПО;
  • виберіть необхідну послугу та натисніть Подати заяву;
  • Дія автоматично підтягне всі необхідні дані;
  • коли заява буде сформована, необхідно підписати її Дія.Підписом або іншим е-підписом та надіслати.

FAQ з прав споживачів

Бланки і довідники