Реєстрація та оформлення купівлі-продажу авто
Декілька років тому Міністерство внутрішніх справ зробило гучну заяву про скасування довідок-рахунків як документів, що підтверджують укладення договору купівлі-продажу автомобіля, а також про реорганізацію МРЕВ в сервісні центри МВС. Таким чином, у бажаючих продати або купити автомобіль на вторинному ринку залишилося два варіанти: посвідчення угоди купівлі-продажу у нотаріуса або оформлення купівлі-продажу безпосередньо в сервісному центрі. Другий - набагато дешевше, а значить і привабливіше.
МРЕВ більше немає
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 7.09.98 р №1388 (з наступними змінами та доповненнями) «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів »(далі - Порядок реєстрації транспортних засобів ) тепер державна реєстрація транспортних засобів проводиться территоріальними органами з надання сервісних послуг МВС або ж, як їх ще називають, сервісними центрами МВС.
Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів (крім транспортних засобів дипломатичних представництв і консульств) сервісними центрами МВС може проводитися через центри надання адміністративних послуг, утворені відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги", на основі рішень, узгоджених між сервісними центрами МВС і органами, які прийняли рішення про створення центрів надання адміністративних послуг. Центри надання адміністративних послуг підключаються до електронних баз даних (реєстрів), необхідних для проведення державної реєстрації (перереєстрації) та зняття з обліку транспортних засобів, з метою прийняття, перевірки та передачі документів, видачі оформлених результатів.
Сервісні центри МВС ведуть облік торговельних організацій, підприємств-виробників та суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, забезпечують їх номерними знаками для разових поїздок, бланками актів приймання-передачі транспортних засобів установленого зразка із сплатою вартості зазначених номерних знаків і бланків, розробляють порядок видачі таких бланків, обліку та контролю за їх використанням, надають відповідним військовим комісаріатам за їх запитами відомості про державні реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів (за винятком легкових автомобілів, причепів до них, мотоциклів, мотоколясок і мопедів).
Реєстрацію автомобіля можна провести он-лайн на порталі https://igov.org.ua . Це не звільнить власника від необхідності відвідування сервісного центру, але значно заощадить час.
Пам'ятайте, що власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (отримання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Термін державної реєстрації продовжується у разі подання документів, що підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).
Як оформити договір купівлі-продажу авто в сервісному центрі
Договір купівлі-продажу (а також міни, поставки, дарування або будь-який інший договір, на підставі якого відбувається перехід права власності на транспортний засіб) оформляється сторонами безпосередньо в приміщенні сервісного центру МВС або Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), в присутності адміністратора цього центру . Крім безпосередньо договору контрагенти повинні будуть підписати в присутності адміністратора акт прийому-передачі автомобіля. Акт прийому-передачі оформляється на бланку, затвердженим Порядком реєстрації транспортних засобів.
Для здійснення угоди продавцю і покупцю достатньо надати оригінали та копії паспортів, довідок про присвоєння ідентифікаційних кодів, а також оригінал і копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорта на автомобіль).
Договір укладається в трьох примірниках і скріплюється печаткою сервісного центру - по одному сторонам договору і один примірник залишається в сервісному центрі.
Знімати транспортний засіб з обліку перед продажем не потрібно. Після укладання угоди співробітники сервісного центру відразу проведуть перереєстрацію транспортного засобу на нового власника.
Вартість реєстрації машини: скільки коштує переоформити авто в Україні?
Сама процедура оформлення угоди купівлі-продажу транспортного засобу в сервісному центрі МВС безкоштовна. Однак доведеться оплатити ряд обов'язкових державних платежів і зборів: за перереєстрацію транспортного засобу, за проведення експертизи, вартість бланка реєстраційного документа, номерних знаків і т.п.
За першу реєстрацію автомобіля доведеться сплатити:
- виробництва країн СНД - 152,63 грн;
- іноземного виробництва - 190,15 грн;
- вартість номерних знаків - 135 грн;
- вартість бланка свідоцтва про реєстрацію автомобіля - 114 грн.
Реєстрація автомобіля з пробігом:
- вартість техпаспорту - 248 грн;
- нові номерні знаки - 135 грн;
- бланк реєстрації авто - до 190 грн;
- дослідження-експертиза - 270 грн.
Експертиза транспортного засобу при реєстрації або перереєстрації
Постановою Кабінету Міністрів від 09.12.2015 р. №1118 до Порядку реєстрації транспортних засобів внесені зміни, згідно з якими обов'язково (а не за бажанням власника, як було раніше) проводиться експертиза транспортного засобу при його реєстрації або перереєстрації.
Так, при проведенні державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв'язку зі зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені або по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірки ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в наданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, що подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду.
Експертне дослідження транспортного засобу та реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення достовірності ідентифікаційних номерів транспортного засобу та реєстраційних документів.
Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України "Про судову експертизу" порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, які подаються для державної реєстрації.
Встановлення відповідності конструкції, перевірка за Єдиним державним реєстром МВС і автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби проводяться уповноваженими особами сервісного центру МВС.
Автомобілі не підлягають огляду експерта в наступних випадках:
- при реєстрації нових транспортних засобів;
- при зміні найменування та адреси юридичних осіб;
- при зміні прізвища, імені або по батькові, місця проживання фізичних осіб;
- при знятті авто з реєстрації
Укладення угоди купівлі-продажу авто у нотаріуса
Нотаріальне посвідчення угоди купівлі-продажу автомобіля все ще залишається альтернативою оформленню угоди безпосередньо в сервісному центрі МВС. Однак внаслідок високої вартості нотаріальних послуг стає все менш популярним. Крім того, потім все одно доведеться звернутися в сервісний центр для перереєстрації транспортного засобу.
Перевагою є те, що нотаріус має можливість перевірити транспортний засіб за Реєстром обтяжень рухомого майна на предмет відсутності заборон і обмежень на відчуження. З іншого боку, до бази розшукуваних транспортних засобів нотаріуси доступу не мають, ця інформація може «розкритися» вже тільки при реєстрації автомобіля в сервісному центрі МВС.
Податки при купівлі-продажу автомобіля
Якщо продаж автомобіля не перший протягом року, продавцеві доведеться сплатити прибутковий податок у розмірі 5% від його вартості, зазначеної в договорі, але не нижче його середньоринкової або оціночної вартості.
Середня ринкова вартість автомобілів в залежності від марки та моделі визначається Міністерством економіки та оприлюднюється на його офіційному сайті раз в квартал.
Якщо ж власник продає легковий автомобіль, мотоцикл або мопед перший раз протягом року, податок платити не потрібно.
При купівлі нового автомобіля власник заплатить збір до Пенсійного фонду. Його розмір складе 3-5%, в залежності від вартості автомобіля та розміру прожиткового мінімуму.
При купівлі автомобіля не старше п'яти років, якщо його середня ринкова вартість при цьому становить понад 375 розмірів мінімальних заробітних плат, власник повинен буде щорічно оплачувати транспортний податок в розмірі 25 тис. гривень.
Читайте також:
- Вас зупинила на дорозі українська поліція? Ваші права. Пам'ятка водію
- Виведення алкоголю з організму: через скільки можна сідати за кермо
- Довіреність на автомобіль
- Новий порядок оформлення посвідчення водія
- Розмитнення авто в Україні. Як купити, продати і їздити на нерозмитнених авто
- Технічний огляд (техогляд) транспортних засобів в Україні
- Транспортний податок
- Штрафи та перевірки ДАІ
- Як купити авто в кредит: поради юристів
- Як отримати медичну довідку для водіїв в Україні?
- Який штраф за водіння без прав в Україні