про твої права

Порядок оформлення паспорта громадянина України нового зразка у вигляді ID-карти: кому видається, документи

Паспорт громадянина України - необхідний документ, що підтверджує приналежність до українського громадянства. Тепер паспорт громадянина України у вигляді картки з чіпом (з безконтактним електронним носієм) оформляється дітям вже в 14 років. Дорослим теж в деяких випадках доведеться замінити паспорт старого зразка, у вигляді книжки, на ID-карту. Рrostopravo розповість: де, за скільки, в які терміни можна оформити паспорт у вигляді ID-карти, які документи для цього потрібні і в яких випадках у видачі паспорта може бути відмовлено.

Короткий зміст і посилання по темі

  1. Що таке паспорт з безконтактним електронним носієм або ID -карта?
  2. У яких випадках потрібно оформляти паспорт громадянина України у вигляді карти?
  3. Термін дії паспорта у вигляді карти з безконтактним носієм
  4. Терміни оформлення паспорта-карти
  5. Вартість оформлення паспорта
  6. Куди звертатися для оформлення паспорта?
  7. Чи можна подати документи для отримання паспорта не за місцем проживання?
  8. Які документи потрібні для отримання паспорта у вигляді карти з безконтактним носієм?
  9. Видача паспорта
  10. Відмова у видачі паспорта

Що таке паспорт з безконтактним електронним носієм або ID -карта?

Бланк паспорта громадянина України виготовляється у формі пластикової картки типу ID-1, що містить безконтактний електронний носій.Формат карти становить 54 х 85,6 міліметра і може мати допустимі відхилення відповідно до стандарту ISO / IEC 7810: 2008. У паспорт імплантовано безконтактний електронний носій, який відповідає вимогам нормативних документів України в сфері технічного та криптографічного захисту інформації.Безконтактний електронний носій відповідає вимогам стандарту ISO / IEC 14443 по запису і зчитуванню даних.

Безконтактний електронний носій - імплантована в бланк документа безконтактна інтегральна схема для внесення персональних даних, параметрів, в тому числі біометричних, що дозволяє ідентифікувати особу, а також може використовуватися як засіб електронного цифрового підпису.

Біометричні дані - сукупність даних про особу, зібраних на основі фіксації її характеристик, що мають достатню стабільність і істотно відрізняються від аналогічних параметрів інших осіб (біометричні дані, параметри - оцифрований підпис, оцифроване зображення обличчя людини, оцифровані відбитки пальців рук).

Відразу обмовимося, що міняти паспорт старого зразка на новий всім поголовно зовсім не потрібно.Відповідно до пункту 1 Розділу V Перехідних положень Закону України «Про Єдиний демографічний реєстр і документи, що підтверджують статус громадянина України, що встановлюють особу та спеціальний статус особи» документи, що засвідчують особу, що підтверджують громадянство України або спеціальний статус особи, видані до дня набуття чинності цим Законом, діють до закінчення терміну їх дії і не підлягають обов'язковій заміні.

Паспорт громадянина України старого зразка (у вигляді книжки) не мав обмеження терміну дії, проте була і є необхідність вклеїти в нього нову фотографію: в 25 років і в 45 років.Паспорт без вклеєної вчасно фотографії є ​​недійсним.Тому по досягненню віку 25 або 45 років громадянин України може (але не зобов'язаний) оформити паспорт з електронним носієм.Або ж він може звернутися в органи Державної міграційної служби для вклеювання фотографії в паспорт старого зразка.

Також старий паспорт стає недійсним, якщо його власник змінив прізвище, ім'я або по батькові.В цьому випадку необхідно оформити новий паспорт - у вигляді ID-карти.

У яких випадках потрібно оформляти паспорт громадянина України у вигляді карти?

  • Всім громадянам України, яким виповнилося 14 років;
  • У разі втрати або крадіжки паспорта;
  • Обмін паспорта здійснюється у разі:
    • зміни інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації);
    • отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від прийняття зазначеного номеру (за бажанням);
    • виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта;
    • закінчення терміну дії паспорта;
    • непридатності паспорта для подальшого використання;
    • досягнення 25-або 45-річного віку особою, яка має паспорт зразка 1994 року (за бажанням).

Термін дії паспорта у вигляді карти з безконтактним носієм

Паспорт оформляється особам, які не досягли 18-річного віку, на чотири роки.А особам, які досягли 18-річного віку, - на 10 років.

У разі втрати або крадіжки паспорта потрібно оформляти новий паспорт у вигляді ID-карти.

Терміни оформлення паспорта-карти

Паспорт видається:

  • не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання;
  • не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання.

Паспорт, який оформляється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання.

Вартість оформлення паспорта

Адміністративний збір за оформлення паспорта в нетерміновому порядку (20 робочих днів) складе 279 гривень.За термінове оформлення паспорта протягом 10 робочих днів доведеться заплатити 366 гривень.Оформлення паспорта вперше є безкоштовним.

Адміністративний збір також стягується при оформленні замість втраченого або викраденого, обміні паспорта у вигляді книжки зразка 1994 року.

Рішенням органів місцевого самоврядування деякі категорії громадян можуть бути звільнені від сплати адміністративного збору за оформлення паспорта. Актуальний перелік пільговиків можна знайти по посиланню.

Куди звертатися для оформлення паспорта?

Документи для оформлення (в тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта подаються:

  • в центри надання адміністративних послуг (ЦНАП). Перелік ЦНАП, де можна оформити паспорт за посиланням;
  • територіальні органи та територіальні підрозділи ДМС. Адреси територіальних підрозділів, запис в електронну чергу для оформлення паспорта та платіжні реквізити є на сайті ДМСУ.

Подання документів для оформлення (в тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта здійснюється тільки в територіальний підрозділ ДМС в разі:

  • набуття особою громадянства України;
  • оформлення особі паспорта вперше після досягнення 18-річного віку без надання документів з фотозображенням особи, виданих уповноваженими органами, установами, організаціями;
  • оформлення паспорта вперше після досягнення 18-річного віку особі, яка надала рішення суду про встановлення особи (для осіб, що не були встановлені за результатами проведення процедури встановлення особи);
  • повернення на проживання в Україну особи, яка постійно проживала за кордоном;
  • оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров'я, оформленим в установленому порядку, якщо така особа не отримувала паспорта, оформленого із застосуванням засобів Реєстру;
  • відбування особою покарання в установах виконання покарань або перебування на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу.

У разі виникнення обставин, в зв'язку з якими паспорт підлягає обміну, документи для його обміну подаються протягом одного місяця з дати настання таких обставин.

У разі закінчення терміну дії паспорта документи для його обміну можуть бути подані протягом одного місяця до дати закінчення терміну його дії.В такому випадку паспорт, що підлягає обміну, після прийому документів повертається особі і здається при отриманні нового паспорта.

Чи можна подати документи для отримання паспорта не за місцем проживання?

Як правило, документи подаються за зареєстрованим місцем проживання.Але з цього правила є кілька винятків.

Особа, яка досягла 14-річного віку і місце проживання якої не зареєстровано, для оформлення паспорта вперше подає документи до територіального підрозділу ДМС за місцем фактичного проживання в Україні.

Документи для оформлення замість втраченого або викраденого, обміну паспорта, який був оформлений із застосуванням засобів Єдиного демографічного реєстру, можуть подаватися заявником в будь-який територіальний орган або підрозділ ДМС.

Особа, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або знаходиться на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, подає документи для оформлення (в тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем знаходження адміністрації відповідної установи.

Внутрішньо переміщена особа подає документи за місцем проживання, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеного особи.

Бездомна особа подає документи за місцем майбутньої реєстрації місця проживання.

Які документи потрібні для отримання паспорта у вигляді карти з безконтактним носієм?

Для оформлення паспорта подають такі документи:

  1. свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави;
  2. оригінали документів, що підтверджують громадянство і що засвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження заявника перебували в громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України).У разі відсутності таких документів або в разі, коли батьки або один з батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або в разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
  3. паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживають за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україні і для осіб, які набули громадянство України за кордоном);
  4. посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
  5. довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
  6. рішення суду про встановлення особи (для осіб, що не були встановлені за результатами проведення процедури встановлення особи);
  7. документ, що засвідчує особу законного представника / уповноваженої особи та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника / уповноваженої особи;
  8. документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
  9. документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації на безконтактний електронний носій і в паспорт (при наявності таких документів):
    • про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;
    • про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;
    • про шлюб та розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який підтверджує відповідний факт;
    • про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який підтверджує відповідний факт;
    • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;
  10. документ, виданий відповідним органом, установою, організацією, що містить фотозображення особи, - для осіб, які звертаються за оформленням паспорта вперше після досягнення 18-річного віку.У разі відсутності такого документа особа подає письмове звернення в довільній формі, в якому вказується інформація про адресу місця проживання, навчання, роботи, установ виконання покарань та інша інформація, відомості про батьків або інших родичів, які будуть залучені до проведення процедури встановлення особи;
  11. одну фотографію розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення оцифрованого образу особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком.

Для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого подають такі документи:

  1. заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року;
  2. виписка з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі крадіжки паспорта на території України);
  3. посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
  4. довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
  5. рішення суду про встановлення особи (для осіб, що не були встановлені за результатами проведення процедури встановлення особи)
  6. документ, що засвідчує особу законного представника / уповноваженої особи та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника / уповноваженої особи;
  7. документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати.
  8. документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації на безконтактний електронний носій і в паспорт (при наявності таких документів);
  9. одну фотографію розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення оцифрованого образу особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком.

Для обміну паспорта подають такі документи:

  1. паспорт, що підлягає обміну;
  2. документи, що підтверджують обставини, у зв'язку з якими паспорт підлягає обміну (крім випадків обміну в зв'язку з закінченням терміну або необхідності вклеювання фотографії в паспорт старого зразка);
  3. посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
  4. довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
  5. документ, що засвідчує особу законного представника / уповноваженої особи та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника / уповноваженої особи;
  6. документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати.
  7. документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації на безконтактний електронний носій і в паспорт (при наявності таких документів);
  8. одну фотографію розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення оцифрованого образу особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком.

Видача паспорта

Видача заявнику паспорта здійснюється органом, який прийняв документи для його оформлення (в тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта.

У разі отримання паспорта законним представником або уповноваженою особою подається документ, що засвідчує особу і підтверджує громадянство.Для отримання нового паспорта заявник здає паспорт, який подавався для обміну.

При видачі паспорта проводиться процедура верифікації.Заявник візуально перевіряє персональні дані, внесені в паспорт.

У разі оформлення паспорта особі, яка досягла 18-річного віку, на безконтактний електронний носій, який міститься в паспорті, вносяться засоби електронного цифрового підпису та засоби шифрування в установленому законодавством порядку.

Якщо заявник не отримав паспорт протягом шести місяців з дня його оформлення, працівник територіального органу ДМС письмово попереджає заявника про знищення паспорта в разі його неотримання протягом року з дня його оформлення.У разі неотримання протягом року паспорта він знищується в порядку, передбаченому законом.

Відмова у видачі паспорта

Територіальний орган ДМС має право відмовити особі в оформленні або видачі паспорта, якщо:

  1. особа не є громадянином України;
  2. особа вже отримала паспорт (в тому числі паспорт зразка 1994 року), який є дійсним на день звернення (крім випадків обміну паспорта у зв'язку з виявленням помилки в інформації, внесеної в нього; звернення для обміну протягом одного місяця до дати закінчення терміну дії паспорта ; непридатності для подальшого використання);
  3. дані, отримані з баз даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію;
  4. за видачею паспорта звернувся законний представник, який не має документально підтверджених повноважень на отримання паспорта;
  5. особа не подала в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення і видачі паспорта;
  6. особа не встановлена ​​за результатами проведення процедури встановлення особи.

У рішенні про відмову в оформленні або видачі паспорта, яке доводиться до відома заявника в порядку і строки, встановлені законодавством, зазначаються підстави відмови.

Заявник має право повторно звернутися за оформленням паспорта у разі зміни або усунення обставин, у зв'язку з якими йому було відмовлено в оформленні або видачі паспорта.




Советы юристов для граждан и бизнеса на ваш e-mail!


Корисні статті з даної тематики