про твої права

5 кроків щодо організації: як відкрити інтернет-магазин

У століття технологій для ведення бізнесу зовсім не потрібно знімати величезний офіс, наймати персонал, влаштовувати гучні презентації для залучення клієнта, регулярно відвідувати відділення банку для проведення різних грошових операцій. Вести бізнес тепер можна, сидячи вдома на затишній кухні, використовуючи ноутбук з доступом в Інтернет. Prostopravo розбирався, як відкрити і зареєструвати власний інтернет-магазин: які юридичні кроки слід зробити, щоб організувати свою справу з нуля - знайомтеся з покроковим планом.

Короткий зміст і посилання по темі

  1. Крок 1. Вибираємо організаційно-правову форму
  2. Крок 2. Готуємо пакет документів
  3. Крок 3. Реєструємо суб'єкт підприємницької діяльності
  4. Крок 4. Вибираємо систему оподаткування
  5. Крок 5. Відкриваємо рахунок і починаємо торгівлю
  6. Інтернет-магазин і електронні гроші




Loading...

Крок 1. Вибираємо організаційно-правову форму

Якщо ви збираєтеся починати бізнес самостійно, і заплановані обсяги доходів на перших порах невисокі, цілком достатньо буде зареєструватися в якості фізичної особи-підприємця (далі - ФОП).

Якщо ж партнерів кілька, і ви б хотіли записати частку участі кожного і розподіл доходів від участі в бізнесі, відповідно вкладам, то варто реєструвати юридичну особу, найбільш зручною формою в цьому випадку буде товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ).У статуті ТОВ можна передбачити долю участі кожного з партнерів, за рахунок чого кожен з учасників формує свій внесок (це можуть бути не тільки гроші, але і інше майно - обладнання, будівлі, приміщення, права інтелектуальної власності тощо).

Крок 2. Готуємо пакет документів

Якщо вирішили реєструвати ФОП, то тут все більш-менш просто. Все, що потрібно - заповнити реєстраційну карту по формі 10 .Її легко знайти на офіційному сайті Державної реєстраційної служби.Складного в заповненні нічого немає, основне - вибрати види економічної діяльності.Чинний класифікатор видів економічної діяльності (КВЕД 2010) адаптований під сучасні економічні реалії, тому Розділ 47 містить клас 47.91 - роздрібна торгівля, яка здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет.Не включає цей клас тільки інтернет-торгівлю автотранспортом, мотоциклами і деталями до них.Обмежувати себе тільки цим класом не варто, для торговельної діяльності можна додатково підібрати ще кілька класів з 47 і 46 розділів секції G КВЕД 2010.

Для реєстрації ТОВ пакет документів серйозніший. Необхідне рішення власників про створення підприємства, що оформляється протоколом Загальних зборів засновників. У цьому ж протоколі приймається рішення про затвердження статуту (або рішення про те, що ТОВ діє на підставі модельного статуту), про призначення директора, про місцезнаходження ТОВ, розмір статутного капіталу і порядок його формування. Якщо хтось із засновників вносить свою частину не грошовими коштами, а майном або майновими правами, засновники повинні зафіксувати в протоколі вартість, за якою вони приймають таке майно або майнові права для внесення в статутний капітал. На зборах засновників можуть бути розглянуті і інші питання, пов'язані зі створенням і подальшою діяльністю підприємства. Якщо ТОВ діятиме на підставі власного, а не модельного статуту, то такий статут слід розробити і затвердити підписами засновників. Реєстраційна карта заповнюється за формою 1 .

Крок 3. Реєструємо суб'єкт підприємницької діяльності

Сформувавши пакети документів, можна вирушати реєструвати свою бізнес-одиницю.

Регулюється процедура державної реєстрації суб'єктів господарської діяльності Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».Державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності проводять державні реєстратори.В цілому, процедура реєстрації однакова для всіх суб'єктів підприємництва, оскільки вона зводиться до внесення даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.Різниця полягає лише в пакеті документів, які повинен подати для держреєстрації ФОП і юридична особа.Збір за державну реєстрацію в обох випадках не стягується.

Отже, для реєстрації ФОП йдемо до державного реєстратора за місцем проживання майбутнього ФОП (або згідно реєстраційного штампу в паспорті, або згідно з документом, що підтверджує постійне проживання за вказаною в реєстраційній картці адресою).При собі повнолітньому громадянину слід мати:

  1. Паспорт.
  2. Копію документа, що підтверджує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (довідка про присвоєння ІПН).
  3. Заповнену та підписану реєстраційну карту за формою 10.

Вимагати додаткові документи державний реєстратор не має права.Дані вносяться до Єдиного державного реєстру, після чого державний реєстратор повідомляє про державну реєстрацію ФОП органи статистики, податків і зборів та Пенсійного фонду, які в свою чергу забезпечують постановку підприємця на облік, відправляючи державному реєстратору відповідні дані, які відображаються у Виписці з Єдиного державного реєстру .За Випискою ФОП приходить до державного реєстратора через 1-2 робочих дня.Цієї Виписки досить для виготовлення печатки (при бажанні) і відкриття поточного рахунку в банку.

У випадку з реєстрацією ТОВ процедура практично аналогічна.

Особливості:

  • вибір державного реєстратора відповідно з адресою, зазначеною в Статуті в межах адміністративної одиниці (місце проживання одного з засновників, орендоване приміщення, приміщення, що перебуває у власності одного із засновників).
  • розмір реєстраційного збору - 170 гривень
  • пакет документів повинен містити:
    1. Рішення Загальних зборів Засновників, оформлене протоколом
    2. Статут (якщо не використовується модельний)
    3. Заповнену реєстраційну картку за формою 1
    4. Якщо серед засновників є юридична особа, необхідно надавати інформацію з документами, що підтверджують структуру власності такої юридичної особи, яка давала б можливість встановити фізичних осіб - власників істотних часток в цій юридичній особі.

Далі державний реєстратор приймає документи і якщо у нього немає до них зауважень, діє за процедурою, описаною по реєстрації ФОП.

Реєстрація завершена, Виписка з Єдиного державного реєстру на руках, можна починати роботу.Але перш, вивчимо ще деякі нюанси.

Крок 4. Вибираємо систему оподаткування

При виборі системи оподаткування слід відштовхуватися від передбачуваного рівня прибутковості магазину, кількості найнятих працівників, можливості підтвердити документально витрати, передбачуваного кола покупців.

Глобально вибір лежить між загальною і спрощеною системою оподаткування.У кожної з них свої плюси і мінуси.Загальна система оподаткування дає можливість за рахунок витрат знизити дохідну частину, що підлягає оподаткуванню.Спрощена система оподаткування дозволяє витрачати менше часу на ведення бухгалтерського обліку, вибрати найбільш оптимальну для себе ставку оподаткування.

Крок 5. Відкриваємо рахунок і починаємо торгівлю

Оскільки інтернет-магазин може обмежити себе від спілкування з клієнтом формою замовлення товару, безготівковою оплатою і доставкою кур'єрською службою, то наявність банківського рахунку для інтернет-магазину, власником якого є ФОП, швидше атрибут зручний, ніж необхідний.Для юридичної особи банківський рахунок необхідний однозначно.Тому кілька слів про відкриття рахунку.

Спрощення процедури державної реєстрації бізнесу, призвело і до скорочення кількості документів, необхідних банками для відкриття рахунку.Якщо мова йде про відкриття рахунку для ФОП, то досить мати при собі паспорт, документ, що підтверджує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (довідка про присвоєння ІПН), картки із завіреними нотаріусом зразками підпису ФОП, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.Юридичним особам належить надати копію статуту, копію виписки з Єдиного державного реєстру та картки із зразками підписів особи, уповноваженої розпоряджатися рахунком, і відбитка печатки ТОВ (при наявності).

Ось тепер, коли суб'єкт підприємництва зареєстрований, перебуває на обліку в органах доходів і зборів, Пенсійному фонді України, відкрив поточний рахунок в банку, можна починати торгівлю.

Інтернет-магазин і електронні гроші

Перевівши в віртуальну реальність свої вітрини, віртуально спілкуючись з покупцями, цілком зрозумілим бажанням власників інтернет-магазинів є і бажання перевести в віртуальну площину і розрахунки з покупцем.В такому випадку можна спростити життя кур'єрів, які крім того, що розвозять товари, ще й грають роль інкасаторів, вирішити проблему зі здачею виручки в банки, та й взагалі зробити систему розрахунків більш контрольованою.Допомогти в цьому інтернет-магазинам можуть не тільки традиційні засоби перерахування безготівкових коштів, а й електронні гроші.У природі цього явища і правила їх використання інтернет-магазинами розбирався Prostopravo.com.ua

Постановою Правління Національного банку України 04.11.2010р. N 481, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2010р. за N 1336/18631 затверджено «Положення  про електронні гроші в Україні ».

Це Положення, зокрема, встановлює вимоги НБУ до обороту електронних грошей в Україні.Виходячи з норм Положення, НБУ розуміє під електронними грошима одиниці вартості, які зберігаються на електронному пристрої, приймаються як засіб платежу іншими особами, ніж емітент, і є грошовим зобов'язанням емітента.Електронним пристроєм, про який йдеться у визначенні електронних грошей, є чіп на пластиковій картці або на іншому носії, пам'ять комп'ютера тощо, які використовуються для зберігання електронних грошей.

Положенням встановлено, що користувачами електронних грошей можуть бути не тільки фізичні особи, а й суб'єкти господарювання, які є власниками електронних грошей.

Однак слід враховувати, що не всякими електронними грошима можна володіти і тим більше розраховуватися.

Тим же Положенням встановлено, що випуск електронних грошей в Україні мають право здійснювати лише банки.При цьому, перш ніж випустити свої електронні гроші і запустити свою систему електронних грошей, банк зобов'язаний узгодити правила цієї системи з НБУ, якщо ж банк вже є членом або учасником міжнародної платіжної системи і має намір здійснювати випуск електронних грошей або проводити інші операції з електронними грошима на території України з використанням цієї міжнародної платіжної системи, такий банк зобов'язаний узгодити з НБУ правила здійснення операцій з електронними грошима до початку здійснення таких операцій.

Користувачі - фізичні особи мають право використовувати електронні гроші для здійснення оплати товарів, а також переказувати електронні гроші іншим користувачам - фізичним особам.Користувачі - фізичні особи мають право переводити електронні гроші іншим користувачам - фізичним особам з використанням передплачених карт в сумі до 500 гривень в день і не більше 4000 гривень протягом одного місяця.

Користувачі - суб'єкти господарювання мають право отримувати електронні гроші тільки в обмін на безготівкові кошти.Користувачі - суб'єкти господарювання мають право використовувати електронні гроші тільки для здійснення оплати товарів.

«Виводити» електронні гроші суб'єктам господарювання дозволено тільки в безготівковій формі через банки і небанківські фінансові установи, які мають відповідні ліцензії (агентів за розрахунками).

Електронні гроші отримали своє визнання і в бухгалтерському обліку.Так, з липня 2013 року Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Мінфіну №291 від 30.11.1999 року, поповнилася нововведенням: рахунки класу 3 призначені для узагальнення інформації про наявність та рух , крім іншого, і електронних грошей.Електронні гроші враховуються на 33 рахунку «Інші кошти» (субрахунок 335 «Електронні гроші, номіновані в національній валюті»).

Для того щоб інтернет-магазин міг офіційно приймати електронні гроші як засіб платежу за товар, у нього повинен бути укладений відповідний договір або з емітентом електронних грошей, або з агентом по розрахунках (суб'єктом господарювання, які приймають електронні гроші в обмін на готівкові або безготівкові кошти) .


Автор: Адвокат Дмитро Гутгарц

Вартість юридичних послуг в сфері захисту інтелектуальної власності

Послуга

Кількість пропозицій

Середня ціна, грн

Горячие предложения

Кредиты на карту

более 30 онлайн-сервисов!

Ставка - от 0.01%

Срок - до 180 дней

Сумма - до 20 000 грн.

Документы - паспорт и код

Bookeeper

295 грн. в месяц

Онлайн бухгалтерия

для ФОП и малого бизнеса

первые 30 дней бесплатно!





Корисні статті з даної тематики

Советы юристов для граждан и бизнеса на ваш e-mail!




© 2006—2019

ООО «Простобанк Консалтинг»

Код ЄДРПОУ: 35454764

Адрес: 02100, г. Киев, ул. Георгия Тороповского, 2, оф. 19

Телефон: +38 063 075 70 92

Email: info@prostobank.com