про твої права

Встановлюємо МАФ

Як відомо, в Києві введено мораторій на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, так званих МАФів. Однак, ті тимчасові споруди, які були встановлені до введення мораторію, повинні бути встановлені відповідно до вимог законодавства та рішень Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації (КМДА).

Короткий зміст і посилання по темі

  1. Порядок оформлення заяви на отримання висновку про відповідність намірів щодо місця розміщення тимчасової споруди
  2. Встановлюємо МАФ
  3. Порядок оформлення розміщення тимчасової споруди
  4. Паспорт прив'язки ТС
  5. Розміщення ТС




Loading...

Порядок оформлення заяви на отримання висновку про відповідність намірів щодо місця розміщення тимчасової споруди

Зокрема, Департамент містобудування та архітектури КМДА розробив Порядок оформлення заяви на отримання висновку про відповідність намірів щодо місця розміщення тимчасової споруди комплексній схемі розміщення тимчасових споруд та визначення Заявника особою, якій надано право на оформлення документів на право оформлення документів на розміщення тимчасової споруди.

Виходячи із зазначеного порядку, заяви можна сформувати самостійно, не виходячи з дому чи офісу, використовуючи сервіси веб-порталу містобудівного кадастру, розміщеного за адресою: http://mkk.kga.gov.ua/

Почати необхідно з реєстрації на порталі, для чого входимо на портал, в правому верхньому куті екрану натискаємо кнопку «Вхід» (на неї вказує жовта стрілка):

Відкриється наступне вікно, в якому необхідно натиснути на слово «Реєстрація» (слідуйте за жовтою стрілкою):

У формі, що з'явилася необхідно заповнити всі рядки (на них вказують червоні стрілки), після чого натиснути кнопку «Зареєструватись» (жовта стрілка).Обов'язково запам'ятайте ім'я користувача (перший рядок реєстраційної форми) і пароль (6-й рядок), вони Вам знадобляться для подальшої роботи:

Після того, як реєстрація завершена, повертаєтеся до форми для входу, заповнюєте ім'я користувача, пароль (червоні стрілки), можете встановити прапорець запам'ятовування (чорна стрілка), щоб система Вас запам'ятала, і натискаєте кнопку «Увійти» (жовта стрілка):

На екрані з'явиться головна сторінка містобудівного кадастру Києва, у верхньому правому кутку якого відобразиться Ваше ім'я користувача (відмічене маркером):

Далі необхідно натиснути кнопку «ТС в Комплексній схемі» (по синій стрілці), на карті з'являться доступні для розміщення об'єкти.Знайти потрібний Вам можна шляхом введення в верхньому рядку адреса (найменування вулиці) - червона стрілка.Доступні тимчасові споруди відображаються на карті синіми значками (жовта стрілка).Функціональне призначення тимчасової споруди пояснюється в легенді карти (синя стрілка):

 

Якщо навести курсор на об'єкт, отримаєте можливість створення заявки:

Починаємо заповнювати заявку.Спочатку необхідно вибрати тип тимчасової споруди із запропонованих системою, натиснувши на прапорець (синя стрілка):

Далі, вибираєте архітип будови, встановивши мітку у відповідному віконці (синя стрілка) і заповнюєте розміри Вашої тимчасової споруди (червоні стрілки), система сама розрахує площу Вашої тимчасової споруди:

Після цього необхідно завантажити на портал фотографії Вашої тимчасової споруди, раніше отримані дозвільні документи, якщо вони були, і картографічні матеріали із зображенням на них місця розташування Вашої тимчасової споруди в масштабі 1: 500.На цій же сторінці заповнюються дані про власника тимчасової споруди.Натиснувши прапорець (червона стрілка), виберіть тип заявника (юридична або фізична особа), а далі заповнюєте інформацію відповідно до цього статусу.Обов'язково прикріпіть скан-копії реєстраційного документа (свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи або ФОП, виписка з ЄДР), а для фізичних осіб додатково скан-копію паспорта.В іншому випадку, система не дасть продовжити роботу:

На завершення заповнення форми вносяться дані довіреної особи і дані його доручення, якщо така довірена особа є. На завершення заповнення форми натисніть кнопку «Зберегти»:

В результаті висвічується сторінка, на якій вказані дані Вашої заявки на розміщення тимчасової споруди (номер, номер в комплексній схемі і її статус).При необхідності заявку можна відредагувати (синя стрілка):

Далі, натиснувши кнопку «Мапа» (обведена червоним маркером), повертаєтеся на головну сторінку містобудівного кадастру Києва.

На головній сторінці натискаєте кнопку «Заяви на пайову участь» (синя стрілка):

Система знову поверне Вас на сторінку заявок, натиснувши на посилання «Заяви ТС» (жовта стрілка), Ви перейдете до списку своїх заявок.Для отримання заповненого бланка заяви на видачу висновку про відповідність намірів щодо місця розміщення тимчасової споруди комплексній схемі розміщення тимчасових споруд та визначення Заявника особою, якій надано право на оформлення документів на право оформлення документів на розміщення тимчасової споруди натискаєте посилання «Завантажити заяву» (синя стрілка):

У підсумку на Ваш комп'ютер буде завантажений документ у форматі «.doc» (Word Microsoft Office)

Цей документ необхідно роздрукувати, підписати і подати разом зі схемою розміщення в Дозвільний центр.Сформований пакет документів (заява, схема розміщення та документи, розміщені Вами на веб-порталі) Дозвільним центром передається на розгляд комісії, за результатами якого Департамент містобудування та архітектури КМДА готує відповідний висновок і передає його в Дозвільний центр.

Встановлюємо МАФ

Тема установки об'єктів, так званої, малої архітектурної форми, надзвичайно актуальна на сьогоднішній день, оскільки кіоск, ларьок або павільйон, встановлений з порушенням законодавства, підлягає демонтажу, а власник такого об'єкта несе відповідальність за незаконну установку МАФу.Prostopravo.com.ua вивчав особливості розміщення об'єктів малої архітектурної форми на вулицях міст.

Під об'єктами малої архітектурної форми слід розуміти об'єкти, які не потребують попередньої підготовки і установки фундаменту для їх монтажу.У Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності», який набрав чинності 17 лютого 2011 року, спочатку був термін мала архітектурна форма, який визначався як невелика споруда декоративного, допоміжного чи іншого призначення, яка використовується для поліпшення естетичного вигляду громадських місць і міських об'єктів, організації простору і доповнює композицію будинків, будівель, їх комплексів.До малих архітектурних форм законодавець відніс:

  1. альтанки, павільйони, навіси;
  2. паркові арки (аркади) і колони (колонади);
  3. вуличні вази, вазони і амфори;
  4. декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади;
  5. монументальні, декоративні та ігрові скульптури;
  6. вуличні меблі (лавки, столи);
  7. садово-паркове освітлення, ліхтарі;
  8. ступені, балюстради;
  9. паркові містки;
  10. обладнання дитячих ігрових майданчиків;
  11. павільйони зупинок громадського транспорту;
  12. огорожі, ворота, решітки;
  13. меморіальні споруди (надгробки, стели, обеліски та інше);
  14. рекламні та інформаційні стенди, дошки, вивіски;
  15. інші об'єкти, визначені законодавством.

У січні 2013 року в зазначений Закон були внесені зміни, після чого поняття "мала архітектурна форма" було перенесено до Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та на сьогоднішній день не застосовується до об'єктів, які використовуються для ведення бізнесу (кіосків, лотків, павільйонів ).Для бізнесу куди цікавіше термін "тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності".

Тимчасова споруда (далі - ТС) торгового, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без спорудження фундаменту.

ТС для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.Ці споруди можуть використовуватися підприємцями для здійснення роздрібної торгівлі, надання будь-яких послуг або організації пункту громадського харчування.

Порядок оформлення розміщення тимчасової споруди

Мінрегіонбуд своїм наказом № 244 від 21.10.2011р.затвердив "Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності».

Підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки тимчасової споруди.

Спочатку суб'єкт підприємництва звертається із заявою, написаною у довільній формі, в місцеву адміністрацію для отримання позитивного рішення про те, що місце розташування ТС відповідає будівельним нормам.

До цієї заяви необхідно додати:

  • графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розміщення ТС, виконані заявником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1: 500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості;
  • реквізити замовника (найменування або П.І.Б., адреса, контактна інформація).

Зазначений вище перелік документів є вичерпним.

Заява розглядається місцевою адміністрацією, а точніше органом з питань містобудування та архітектури, утвореним при державній адміністрації, протягом 10 робочих днів з моменту подання такої заяви.

Протягом ще трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про відповідність (невідповідність) намірів замовника щодо місця розміщення ТС будівельним нормам, останній повинен бути письмово повідомлений про прийняте рішення.

У разі схвалення державною адміністрацією заяви про розміщення ТС, підприємець отримує право на оформлення паспорта прив'язки.Для його оформлення необхідно звернутися до органу з питань містобудування та архітектури з додатковою заявою.До заяви слід додати:

  • схему розміщення ТС;
  • кольорові ескізи фасадів ТС в масштабі 1:50 (для стаціонарних ТС).Ескіз виготовляє суб'єкт господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;
  • схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, які мають відповідну ліцензію, або архітектором, що володіє відповідним кваліфікаційним сертифікатом, відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів України»;
  • технічні умови щодо інженерного забезпечення (в разі наявності такого), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

При цьому всі перераховані вище документи підприємець повинен добути самостійно.

Термін оформлення паспорта прив'язки ТС органом з питань містобудування та архітектури - десять робочих днів з дня подання зазначеної заяви та всіх доданих до неї документів.

Паспорт прив'язки ТС

Що ж собою являє паспорт прив'язки ТС і які дані він повинен включати?

По-перше, відзначимо, що форма паспорта затверджена тим самим наказом Мінрегіонбуду N244.

А містити він повинен:

  • схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі в масштабі 1: 500, а також схему благоустрою прилеглої території;
  • кольорові ескізи фасадів ТС в масштабі 1: 50 (для стаціонару ТС);
  • технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж;
  • реквізити замовника (найменування, ПІБ, адреса, контактна інформація).

Власне, всі ці документи і надаються підприємцем органу з питань містобудування та архітектури самим підприємцем.

Звертаємо увагу на ось який момент: в переліку документів, які додаються до заяви щодо технічних умов інженерного забезпечення мереж є застереження "в разі наявності такого".У переліку даних паспорта такого застереження немає.Відповідно, рекомендуємо при підготовці пакету документів для оформлення паспорта прив'язки ТС, потурбуватися про отримання технічних умов, або запастися листом балансоутримувача мереж, що таких умов немає.

Інших даних паспорт прив'язки містити не повинен.

Видача паспорта прив'язки безкоштовна.Всі витрати підприємця зводяться до оплати підготовки необхідних документів для отримання самого паспорта.Інформація Про ТС вноситься до містобудівного кадастру.

Термін дії паспорта прив'язки законодавством не встановлено, його визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.Досить розмите формулювання, що не гарантує тривалого терміну дії паспорта прив'язки.

Якщо ж термін дії паспорта прив'язки втратив чинність, його можна продовжити, подавши відповідну заяву в орган з питань містобудування та архітектури.Продовження терміну здійснюється шляхом вказівки в тому ж паспорті нової дати, підпису посадової особи та печатки органу з питань містобудування та архітектури.

Розміщення ТС

Установка ТС проводиться у повній відповідності до паспорту прив'язки без будь-яких відхилень від нього.Відновлення благоустрою прилеглої території є обов'язковим.

Уже після розміщення ТС підприємець зобов'язаний подати до місцевої державної адміністрації письмову заяву, в якій зазначає, що ним виконані вимоги паспорта прив'язки (форма заяви також затверджена наказом Мінрегіонбуду N244.)

Якщо виникає необхідність проведення планових ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщено ТС, дія паспорта прив'язки призупиняється.При цьому підприємець-власник ТС повинен бути попереджений про плановані роботи не менше ніж за 1 місяць і з наданням тимчасового місця для розміщення такої ТС.Якщо ж мова йде про аварійні роботи, то вони проводяться без попередження, а мова про надання іншого місця розміщення ТС навіть не йде.Якщо підприємець порушить умови паспорта прив'язки при установці ТС, або не встановить своє ТС протягом 6 місяців з моменту отримання паспорта прив'язки, останній анулюється, як і в разі виявлення надання недостовірної інформації в документах при підготовці паспорта прив'язки.

Якщо термін дії паспорта прив'язки закінчився і не продовжено підприємцем, або ж паспорт анульований, а також якщо ТС встановлена самовільно без отримання паспорта прив'язки, така ТС підлягає демонтажу.

Якщо підприємцю захотілося "освіжити" фасад, або внести якісь конструктивні зміни в фасад ТС, йому необхідно також подавати заяву про внесення змін до паспорта прив'язки у частині ескізів фасадів.Розгляд нового ескізу фасаду відбувається 10 робочих днів.

Як бачимо, особливих складнощів в розміщенні ТС немає, проте, слід врахувати, що в кожному конкретному населеному пункті органи місцевого самоврядування коригують "правила гри", тому перед початком процедури оформлення установки ТС, підприємцю слід уточнити в державній адміністрації вимоги до документації, яка подається для оформлення паспорта прив'язки ТС.

 

Вартість юридичних послуг в сфері захисту інтелектуальної власності

Послуга

Кількість пропозицій

Середня ціна, грн

Горячие предложения

Кредиты на карту

более 30 онлайн-сервисов!

Ставка - от 0.01%

Срок - до 180 дней

Сумма - до 20 000 грн.

Документы - паспорт и код

КАК СТАТЬ УСПЕШНЫМ И ВЫСОКООПЛАЧИВАЕМЫМ ЮРИСТОМ?

ПЕРВАЯ В УКРАИНЕ ПРИКЛАДНАЯ КНИГА О СЕКРЕТАХ ПРОФЕССИОНАЛОВ, РЕАЛИЯХ ТРУДА И ЧАСТНОЙ ПРАКТИКИ В СФЕРЕ ПРАВА





Корисні статті з даної тематики

Советы юристов для граждан и бизнеса на ваш e-mail!




© 2006—2019

ООО «Простобанк Консалтинг»

Код ЄДРПОУ: 35454764

Адрес: 02100, г. Киев, ул. Георгия Тороповского, 2, оф. 19

Телефон: +38 063 075 70 92

Email: info@prostobank.com