Як оформити пенсію переселенцям із зони АТО?

Як оформити і відновити виплату пенсій переселенцям, як вона нараховується дізнавався Prostopravo.com.ua.

Короткий зміст і посилання по темі


Відео по темі

Простоправо ТВ розповідає, як оформити пенсію переселенцям з тимчасово окупованих територій або з зони АТО

Підписуйтесь на наш канал на Youtube, щоб не пропустити нове корисне відео про права громадян та бізнесу в Україні.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 7 листопада 2014 року №595 в населених пунктах Донецької і Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (тимчасово неконтрольована територія), витрати з державного бюджету, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснюються тільки після повернення згаданої території під контроль органів державної влади.У той же час переселенці із зони АТО можуть продовжувати отримувати пенсію, звернувшись до органів Пенсійного фонду за місцем перебування для оформлення документів.

Оформлення та видача довідки про взяття на облік

Перш, ніж звертатися за оформленим пенсії або інших соціальних виплат переселенець повинен встати на облік як особа, що переселилася з тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції, і отримати відповідну довідку.

Згідно з Постановою КМУ від 1.10.2014р.№509 для цього потрібно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м.Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад.

Приймання заяв і видача довідок про постановку на облік може здійснюватися в місцях проживання осіб  що переміщуються працівниками житлово-експлуатаційних організацій або уповноваженими особами, визначеними виконавчими органами сільських і селищних рад, за погодженням з уповноваженим органом.

Заява про взяття на облік поіинна містити наступну інформацію про заявника:

  • прізвище, ім'я та по батькові;
  • громадянство;
  • дата і місце народження;
  • стать;
  • відомості про малолітніх, неповнолітніх внутрішньо переміщених осіб, які прибули разом з ними (в разі необхідності);
  • відомості про законних представників, які супроводжують малолітню дитину, недієздатних осіб або осіб, дієздатність яких обмежена;
  • відомості про зареєстроване і фактичне місце проживання;
  • адреса, за якою з особою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, і контактний номер телефону;
  • обставини, що спричинили внутрішнє переміщення;
  • повідомлення особи про її непричетність до скоєння злочинів або співучасті в злочинах;
  • відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби;
  • відомості про наявність інвалідності та потреби в технічних та інших засобах реабілітації;
  • відомості про місце навчання / виховання дитини (найменування установи)
  • відомості про працевлаштування, освіту, спеціалізацію з фахової освіти, посаду, професію.

Як фактичне місце проживання / перебування не можуть зазначатися адреси (місцезнаходження) органів державної влади, місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх підрозділів, будь-яких інших приміщень, за якими внутрішньо переміщені особи фактично не проживають.

Заява про постановку на облік підписується заявником, який дає згоду на обробку, використання, зберігання та надання Адміністрації Держприкордонслужби, Мінфіну для верифікації персональних даних заявника та особи, від імені якої подається заява, відповідно до Закону України "Про захист персональних даних".

Інформація про персональні дані внутрішньо переміщених осіб може передаватися в агентство ООН і Міжнародний Комітет Червоного Хреста за згодою заявника або його законного представника для надання допомоги.

Разом із заявою про постановку на облік потрібно пред'явити: паспорт громадянина України або інший документ, що засвідчує особу і підтверджує громадянство України.

У разі відсутності в документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, офіційні свідоцтва про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин: військовий квиток з відомостями про проходження військової служби; трудову книжка з записами про трудову діяльність; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документ про професійно технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь) довідка з місця навчання, рішення районної, районної у мм. Києві чи Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної ради про влаштування дитини до дитячого закладу, в прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; медичні документи; фотографії; відеозаписи і т.д.

В день подачі заяви переселенцю безплатно видається довідка, яка роздруковується на папері формату А4 і  підписується посадовою  особою уповноваженого органу та скріплюється печаткою відповідного уповноваженого органу.

Оформлення пенсії за новим місцем проживання. Як відновити виплату пенсій переселенцям

Для продовження виплати пенсій після переїзду необхідно звернутися в управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі в місті), де пенсіонер фактично знаходиться (проживає) і надати:

  • заяву про запит пенсійної справи
  • довідку про взяття на облік особи, яке переміщається з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р № 509.

До заяви додаються копії документів, що засвідчують особу пенсіонера (паспорт та пенсійне посвідчення), а також ІПН.

Для призначення виплати пенсії соцзабез на підставі звернення управління Пенсійного фонду протягом 15 робочих днів проводить перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання / перебування внутрішньо переміщеного особи.За результатами проведення перевірки складається акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї, який підписується внутрішньо переміщеним особою і представниками соцзабезу.

Потім соцзабез протягом трьох робочих днів з дня складання акту обстеження матеріально-побутових умов сім'ї і отримання електронної справи заявника виносить подання про призначення виплати пенсії на розгляд Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.Відповідні комісії утворені районними, районними в м.Києві державними адміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах рад.

Комісія розглядає подання про призначення пенсії протягом п'яти робочих днів і не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення надсилає копії свого рішення в соцзабез і в Управління Пенсійного фонду.

На підставі рішення Комісії Пенсійний фонд призначає виплати пенсії з місяця, в якому пенсіонер подав заяву в Управління Пенсійного фонду.

Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам проводиться тільки через рахунки і мережу відділень публічного акціонерного товариства «Ощадбанк України».Крім того, кожні три місяці проводиться ідентифікація одержувачів пенсій - внутрішньо переміщених осіб.

Телефон «гарячої лінії» Пенсійного фонду України, за яким можна отримати додаткову інформацію: 0 800 503 753.



Советы юристов для граждан и бизнеса на ваш e-mail!




Корисні статті з даної тематики