Претензія до продавця на обмін, повернення неякісного товару
Як правильно заповнити претензія до продавця на обмін, повернення неякісного товару: поради, приклад, відповіді на запитання
Дата оновлення: 01.11.2025
Автор: Катерина Гутгарц, юрист
Зміст
- Крок 1: Визначення підстав для претензії
- Крок 2: Як правильно скласти претензію
- Крок 3: Підготовка документів для претензії
- FAQ: Поширені запитання
У разі придбання неякісного товару споживач має право на обмін або повернення товару згідно з чинним законодавством України. Якщо товар виявився неналежної якості, споживач може звернутися до продавця з претензією, вимагати усунення недоліків або повернення коштів. У цій статті ми розглянемо, як правильно скласти претензію, зразок заяви, а також відповіді на поширені запитання.
Крок 1: Визначення підстав для претензії
Перш ніж скласти претензію, переконайтеся, що ви маєте всі необхідні підстави для подання запиту. Закон України «Про захист прав споживачів» надає споживачеві наступні права щодо неякісного товару:
- Замінити товар на товар аналогічної марки або моделі;
- Повернути товар і отримати назад сплачену суму;
- Вимагати безоплатне усунення дефектів товару, якщо це можливо.
Підставами для подання претензії є:
- Істотні недоліки товару, що не дозволяють його використовувати за призначенням;
- Порушення гарантійних зобов'язань продавця;
- Товар виявився несправним або пошкодженим.
Крок 2: Як правильно скласти претензію
Претензія до продавця повинна містити чітко сформульовані вимоги та обґрунтування. Ось зразок заповнення претензії:
Шаблон і зразок написання претензії до продавця на обмін, повернення неякісного товару
Зразок
Директору_____________(назва підприємства)
Адреса:___________
Гр-на (гр -ки)______________ (ПІБ),
що мешкає за адресою:___________
тел.__________
Шановний________,
«__» _____ ___ року я, ______, придбав у магазині ______ товар ________, що підтверджується розрахунковим документом, що додається. Проте товар виявився неякісним, а саме_______.
«__» _______ ____ року я звернувся до продавця з вимогою про безоплатне усунення недоліків, розірвання договору та повернення коштів, заміну товару на аналогічний (обрати необхідне), але співробітниками магазину мені було відмовлено.
Вважаю, що тим самим було грубо порушено мої права як споживача. Прошу Вас усунути порушення у найкоротший термін, в іншому випадку я буду змушений (змушена) звертатися до контролюючих органів або до суду.
З повагою,
ПІБ підпис
дата
Зразок написаної претензії
Директору "Магазин Техніка"
Адреса: м. Київ, вул. Лесі Українки, 12
Гр-на Іванов Іван Іванович
Адреса: м. Київ, вул. Хрещатик, 45, кв. 12
Телефон: +38050 123 45 67
Шановний директоре!
«1 вересня 2025 року» я, Іванов Іван Іванович, придбав у Вашому магазині "Магазин Техніка" товар: ноутбук Acer Aspire 5, який підтверджується чеком, копія якого додається. Проте товар виявився неякісним, а саме: постійно вимикається без причини, не працює в режимі зарядки.
«5 вересня 2025 року» я звернувся до продавця з вимогою про безоплатне усунення недоліків, розірвання договору та повернення коштів, заміну товару на аналогічний, однак співробітниками магазину мені було відмовлено.
Згідно зі ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів", я маю право на:
- безоплатне усунення недоліків товару;
- заміну товару на товар належної якості;
- повернення коштів за товар неналежної якості.
Оскільки мої права були порушені, я вимагатиму виконання законних вимог або буду змушений звертатися до контролюючих органів або суду для відновлення своїх прав.
Прошу Вас протягом 7 робочих днів усунути порушення шляхом задоволення мої вимоги щодо обміну товару на товар належної якості або повернення грошових коштів.
З повагою,
Іванов Іван Іванович
Підпис
Дата: 6 вересня 2025 року
Крок 3: Підготовка документів для претензії
Для того, щоб ваша претензія була прийнята та розглянута, важливо подати всі необхідні документи. До претензії слід додати:
- Копію чека, накладної або іншого документа, що підтверджує покупку товару;
- Копію документа, що підтверджує наявність дефекту товару (наприклад, висновок експерта чи акт огляду);
- Копію претензії, направленої до продавця.
Якщо ваші вимоги не були задоволені, слід зберігати копії всіх документів, включаючи відповіді магазину.
FAQ: Поширені запитання
Чи потрібно продавцю заміняти товар на новий?
Якщо товар виявився неналежної якості, продавець зобов'язаний замінити його на товар належної якості, якщо такий є в наявності. Якщо товар відсутній у магазині, вимога про заміну повинна бути задоволена протягом двох місяців.
Як довго продавець може розглядати мою претензію?
Згідно із законодавством, продавець має провести перевірку якості товару протягом 14 днів. У разі відсутності товару або іншої ситуації, що ускладнює заміну, термін може бути продовжений до двох місяців.
Що робити, якщо продавець відмовляється виконувати мої вимоги?
Якщо продавець не задовольняє законні вимоги, ви маєте право звернутися до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів або подати позов до суду. У такому випадку потрібно додати копію претензії та відповідь від магазину до скарги або позову.
Чи можна вимагати повернення коштів за неякісний товар?
Так, якщо товар має істотні недоліки або не відповідає заявленим характеристикам, ви маєте право на повернення товару і отримання грошових коштів назад.
Чи потрібно оплачувати судовий збір за позов до продавця?
Згідно з чинним законодавством, споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їхніх прав, зокрема у випадку, якщо ви подаєте позов до продавця або виробника.
Використовуючи цей шаблон та рекомендації, ви зможете правильно оформити претензію до продавця, а також зрозуміти свої права та обов'язки у випадку придбання неякісного товару.
Інші документи даної рубрики
Позовна заява про визнання втрати права користування житлом
Пропонуємо шаблон і приклад написання позовної заяви про визнання втрати права користування житловим приміщенням
Рубрика: Права споживача
Позовна заява про захист прав споживачів
Позовна заява про захист прав споживачів подається до загального суду на вибір позивача.
Рубрика: Права споживача
Позовна заява на повернення депозиту
Подання позовної заяви до суду супроводжується попереднім етапом підготовки всіх необхідних документів і розрахунками.
Рубрика: Права споживача
Скарга до Мінсоцполітики: відмова у виплаті допомоги сім'ї
Приклад скарги в Міністерство соціальної політики про відмову у виплаті державної соціальної допомоги сім'ям з дітьми
Рубрика: Права споживача
Скарга до Держпродспоживслужби щодо порушення прав споживача
Пропонуємо бланк та зразок написання скарги про порушення прав споживача до Держпродспоживслужби
Рубрика: Права споживача