Скарга до Держпродспоживслужби щодо порушення прав споживача

Як правильно заповнити скарга до держпродспоживслужби щодо порушення прав споживача: поради, приклад, відповіді на запитання

Зміст

  1. Поради щодо заповнення скарги:
  2. Шаблон і приклад заповнення скарги
  3. FAQ по заповненню скарги:

Поради щодо заповнення скарги:

  1. Визначення порушення:
    У скарзі детально вказуйте, яке саме порушення ваших прав сталося (наприклад, відмова в обміні чи поверненні неякісного товару, відсутність належної реакції з боку продавця або виробника).
  2. Документація:
    Додайте копії всіх документів, які підтверджують вашу заяву: розрахункові документи, листи-претензії, відповіді продавця, висновки експертизи тощо.
  3. Точність даних:
    Використовуйте точні та чіткі дані про товар, магазин, дати звернень та відповіді. Це допоможе швидше розглянути вашу справу.
  4. Структура скарги:
    Скарга повинна бути структурованою та містити такі основні частини:
    • Інформація про вас (позивача).
    • Опис порушення і дії, що ви вжили.
    • Вимоги до Держпродспоживслужби.

Шаблон і приклад заповнення скарги

Зразок скарги

До Головного управління Держпродспоживслужби __________ (області, місті)

адреса:______________

Гр-на (гр-ки)__________(ПІБ)

адреса:___________

телефон:________

СКАРГА

«__» _____ ___ року я, ______, придбав товар у магазині ______, що підтверджується розрахунковим документом, що додається.

«___»______ ___року я звернувся до продавця з законною вимогою про (обмін непродовольчого товару належної якості, усунення недоліків товару неналежної якості, повернення товару неналжної якості, що має істотні недоліки, обмін товару неналежної якості – обрати необхідне). Проте продавець відмовив мені у задоволенні моїх вимог.

Вважаю, що в данному випадку були грубо порушені мої права як споживача, передбачені законодавством України.

Відповідно до статті 26 Закону України «Про захист прав споживачів» та п.п.6 п.3 Положення про Держпродспоживслужбу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667 Держпродспоживслужба України: перевіряє додержання суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері торгівлі і послуг, вимог законодавства про захист прав споживачів, а також правил торгівлі та надання послуг; проводить контрольні перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію відповідно до закону; накладає на суб’єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, стягнення за порушення законодавства про захист прав споживачів; передає матеріали перевірок на дії осіб, що містять ознаки кримінального правопорушення, органам досудового розслідування.

На підставі вище викладеного, прошу зобов’язати ___________ усунути порушення прав мене як споживача та притягнути до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Додатки:

  1. Копія розрахункового документу.
  2. Копія технічного паспорту та гарантійного талона (за наявності).
  3. Копія письмового звернення до магазину (при наявності).
  4. Копія відповіді магазину (за наявності).
  5. Копія акту про гарантійний ремонт (за наявності).
  6. Копія висновку експертизи (за наявності).

 

 Дата                                                                                 підпис

Приклад написаної скарги

До Головного управління Держпродспоживслужби
(м. Київ, область або інше)

Адреса: _______________

Гр-на __ Іванова Івана Івановича
Адреса: м. Київ, вул. Жилянська, 1
Телефон: +380971111111________

СКАРГА

«__» _______ 2025 року я, Іванов Іван Іванович, придбав товар у магазині "Магазин меблів", що підтверджується розрахунковим документом (копія додається).
Однак товар виявився неналежної якості: товар не відповідав опису в магазині, і мав суттєві дефекти.

«__» _______ 2025 року я звернувся до продавця з вимогою безоплатного усунення недоліків товару (заміна на товар належної якості). Проте продавець відмовив мені у задоволенні моїх вимог.

Вважаю, що порушені мої права як споживача згідно із законом України "Про захист прав споживачів".

Відповідно до статті 26 цього закону, я звертаюся до вас для перевірки порушень та зобов’язання продавця усунути порушення моїх прав, а також притягнути його до відповідальності відповідно до законодавства.

Додатки:

  1. Копія розрахункового документу.
  2. Копія письмового звернення до магазину.
  3. Копія відповіді магазину (якщо надана).
  4. Копія технічного паспорту (за наявності).
  5. Копія висновку експертизи (якщо є).

Дата: _______________
Підпис: _______________

FAQ по заповненню скарги:

Куди подати скаргу?

Скаргу можна подати до територіального органу Держпродспоживслужби, за місцем вашого проживання або за місцем порушення прав. Адреси органів можна знайти на офіційному сайті Держпродспоживслужби.

Як швидко розглядається скарга?

Після отримання скарги органи Держпродспоживслужби повинні провести перевірку в термін, визначений законом (зазвичай до 30 днів).

Які наслідки можуть бути для продавця?

Якщо порушення прав споживача підтверджено, продавець може бути оштрафований, зобов'язаний усунути дефекти товару або повернути гроші за неякісний товар.

Інші документи даної рубрики

Назва
Позовна заява про визнання втрати права користування житлом

Позовна заява про визнання втрати права користування житлом

Пропонуємо шаблон і приклад написання позовної заяви про визнання втрати права користування житловим приміщенням

Рубрика: Права споживача

Претензія до продавця на обмін, повернення неякісного товару

Претензія до продавця на обмін, повернення неякісного товару

Пропонуємо шаблон і приклад написання скарги, претензії щодо обміну або повернення неякісного товару

Рубрика: Права споживача

Позовна заява про захист прав споживачів

Позовна заява про захист прав споживачів

Позовна заява про захист прав споживачів подається до загального суду на вибір позивача.

Рубрика: Права споживача

Позовна заява на повернення депозиту

Позовна заява на повернення депозиту

Подання позовної заяви до суду супроводжується попереднім етапом підготовки всіх необхідних документів і розрахунками.

Рубрика: Права споживача

Скарга до Мінсоцполітики: відмова у виплаті допомоги сім'ї

Скарга до Мінсоцполітики: відмова у виплаті допомоги сім'ї

Приклад скарги в Міністерство соціальної політики про відмову у виплаті державної соціальної допомоги сім'ям з дітьми

Рубрика: Права споживача